۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85524093
T T
۲۶ نفر

برچسب‌ها

نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری در لرستان اعلام شد

خرم آباد - دبیر ستاد انتخابات لرستان نتایج شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان را اعلام کرد.

کورش بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این استان برای انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن بودند.

وی افزود: از مجموع افراد شرکت کننده در استان لرستان آقای مسعود پزشکیان با ۲۳۴ هزار و ۷۲۱ رای نفر اول و آقای سعید جلیلی با ۱۹۱ هزار و ۵۱۰ رای رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان لرستان یادآور شد: همچنین آقای محمدباقر قالیباف با ۱۰۰ هزار و ۹۶۷ رای و حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با چهار هزار و ۳۹۵ رای به عنوان نفرات سوم و چهار مشخص شدند.

بیرانوند تاکید کرد: ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی، انتظامی، هیات نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در استان لرستان پیش بینی شده بود.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شد که یک هزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار بودند، همچنین ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی تعیین شده بود.

وی با اشاره به رعایت چهار اصل ابلاغی مدنظر مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت اضافه کرد: بیشترین شعب با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم آباد و کمترین با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان بود.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد که در نهایت آقای مسعود پزشکیان و آقای سعید جلیلی به دور دوم راه یافته و روز ۱۵ تیرماه فرد نهایی توسط مردم انتخاب خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha