۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85524113
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

وزش باد همراه با گردوخاک قم را در بر می‌گیرد

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85524113
وزش باد همراه با گردوخاک قم را در بر می‌گیرد

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، گفت: وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک این استان را در برمی‌گیرد.

مهران حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: خیزش گردوخاک همراه با وزش باد شدید که سمت آن شرقی است، تا روز سه‌شنبه در این استان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه شرایط موجود، کیفیت هوا در قم برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

وی گفت:‌ بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی ، هوای قم در روز شنبه صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید و گردوخاک است.

حیدری خاطرنشان کرد: سمت ‌باد شرقی و سرعت آن ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

وی گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز یکشنبه سرعت وزش باد ۳۰ تا ۴۵ و روز دوشنبه ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی قم افزود: کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب دستجرد با ۲۲.۳ و کوه سفید با ۴۰.۲ درجه سانتی‌گراد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha