«سعید جلیلی» پیشتاز انتخابات در استان بوشهر شد/ اعلام نتایج به تفکیک داوطلبان

بوشهر- ایرنا- شمارش آرا ماخوذه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر به پایان رسید و «سعید جلیلی» با ۱۶۷ هزار و ۲۱۷ رای پیشتاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: از مجموع ۳۴۷ هزار و ۳۴۵ رای ماخوذه از ۷۹۰ شعبه رای در استان بوشهر، «سعید جلیلی» با ۱۶۷ هزار و ۲۱۷ رای حائز بیشترین آمار شده است.

«اکبر پورات» افزود: مسعود پزشکیان با ۱۴۴ هزار و ۱۳۸ رای در جایگاه دوم، محمدباقر قالیباف با ۴۰ هزار و ۸۵۰ رای و مصطفی پورمحمدی با ۲ هزار و ۶۱۸ رای در جایگاه های بعدی قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: در شهرستان بوشهر سعید جلیلی ۳۴ هزار و ۹۸۹ رای، مسعود پزشکان ۳۴ هزار و ۳۸۶ رای، محمدباقر قالیباف ۱۰ هزار و ۷۷۲ رای و مصطفی پورمحمدی ۷۵۲ رای کسب کردند.

پورات عنوان کرد: در شهرستان گناوه سعید جلیلی ۱۰ هزار و ۷۶۸ رای، مسعود پزشکان ۱۲هزار و ۴۲۱رای، محمدباقر قالیباف ۲ هزار و ۷۹۸ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۰ رای کسب کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان دیلم سعید جلیلی پنج هزار و ۶۴۲ رای، مسعود پزشکان چهار هزار و ۶۲۱ رای، محمدباقر قالیباف یک هزار و ۱۲۸رای و مصطفی پورمحمدی ۸۰ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: در شهرستان دشتستان سعید جلیلی ۳۸ هزار و ۷۹۰ رای، مسعود پزشکان ۲۵ هزار و ۸۳۸ رای، محمدباقر قالیباف ۹ هزار و ۹۱۷ رای و مصطفی پورمحمدی ۴۶۱ رای کسب کردند.

بیشتر بخوانید

آغاز فرایند رای‌گیری در ۷۹۰ شعبه استان بوشهر

۲۸۰۰ نفر بر فرایند انتخابات در استان بوشهر نظارت می‌کنند

فیلم | آغاز رای گیری در استان بوشهر

پورات گفت: در شهرستان دشتی سعید جلیلی ۲۰ هزار و ۱۰۷ رای، مسعود پزشکان ۱۱ هزار و ۷۳۲ رای، محمدباقر قالیباف سه هزار و ۳۶۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۴۲ رای کسب کردند.

وی ادامه داد: در شهرستان تنگستان سعید جلیلی ۱۶ هزار و ۱۰۷ رای، مسعود پزشکان ۹ هزار و ۴۲۷ رای، محمدباقر قالیباف سه هزار و ۳۲ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۶۰ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: در شهرستان کنگان سعید جلیلی ۱۲ هزار و ۶۹۵ رای، مسعود پزشکان ۱۱ هزار و ۵۴۴ رای، محمدباقر قالیباف ۲ هزار و ۹۵۶ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۲۶ رای کسب کردند.

پورات اضافه کرد: در شهرستان دیر سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۷۳۷ رای، مسعود پزشکان هشت هزار و یک رای، محمدباقر قالیباف یک هزار و ۸۶۱ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۳۴ رای کسب کردند.

وی گفت: در شهرستان جم سعید جلیلی هشت هزار و ۶۵۴ رای، مسعود پزشکان ۱۰ هزار و ۹۷۶ رای، محمدباقر قالیباف یک هزار و ۹۲۵ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۵۰ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: در شهرستان عسلویه سعید جلیلی پنج هزار و ۷۲۸ رای، مسعود پزشکان ۱۵ هزار و ۱۹۲ رای، محمدباقر قالیباف سه هزار و ۱۰۱ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۱۳ رای کسب کردند.

پورات ادامه داد: کل واجدین اخذ رای در استان بوشهر ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر بوده که آرا ماخوذه، ۳۷۴ هزار و ۳۴۵ نفر بوده است.

وی از همه مردم استان بوشهر، رسانه ها، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از جمله ستاد انتخابات استان، هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات، نمایندگان داوطلبان و کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی که این انتخابات را در کمال آرامش و امنیت برگزار کردند، تقدیر کرد.

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز هشتم تیرماه تا ساعت ۲۴ در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار در استان بوشهر انجام شد.

از این تعداد ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار بوده و ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی است.

۲۷ هیات اجرایی برای این دوره از انتخابات در استان بوشهر تشکیل شده است.

در این دوره از انتخابات از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت استان بوشهر، ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای بوده که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

با توجه با اعلام وزارت کشور و مستند بر قانون، دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بین سعید جلیلی و مسعود پزشکیان در ۱۵ تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha