تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات رییس‌جمهوری در چهارمحال و بختیاری فراهم است

شهرکرد- ایرنا - رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به دور دوم چهاردهمین انتخابات رییس‌جمهوری گفت: تمام تمهیدات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری دور دوم این دوره از انتخابات در استان فراهم است.

محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر این اساس دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری بین ۲ نامزد یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیرماه ماه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این ارتباط از تمام واجدین شرایط در چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای حماسه دیگری خلق کنند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری به نحو مطلوب برگزار شد.

وی اضافه کرد: با همراهی و تعامل خوب بین هیات‌های اجرایی، فرمانداران، ناظران، بازرسان، دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در استان عملیاتی و اجرایی شد.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری ساعت هشت صبح آغاز و براساس قانون باید به مدت ۱۰ ساعت برگزار می‌شد که به دلیل استقبال مردم از سوی وزیر کشور در چند مرحله این انتخابات تمدید شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.

وی ادامه داد: پس از این مدت شمارش آرا برابر قانون در چهارمحال و بختیاری آغاز و در موعد زمانی مقرر نتیجه به وزارت کشور اعلام شد.

حسین میرزایی یادآور شد: میزان مشارکت مردم درچهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری قابل توجه و مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: در انتخابات‌های گذشته ۲ انتخابات رییس جمهوری و شورای شهر به صورت همزمان برگزار می‌شد اما چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری دراین دوره به دلیل شهادت آیت الله رئیسی زودهنگام برگزار شد با این وجود استقبال و مشارکت خوبی از سوی مردم صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری داشتن کارت ملی را به عنوان یکی از مدارک هویتی برای رای دادن الزامی دانست و گفت: کسانی که دارای شناسنامه قدیمی هستند به همراه داشتن شماره کد ملی الزامی است.

حسین میرزایی گفت: همچنین به همراه داشتن یکی از مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه) در پادگان‌ها و بیمارستان‌ها برای رای دادن الزامی است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha