همکاری قرقیزستان و بانک اروپایی بازسازی و توسعه درباره کریدور میانی

تهران- ایرنا- بانک اروپایی بازسازی و توسعه، زیرساخت‌های جاده‌ای قرقیزستان را برای توسعه کریدور میانی بهبود می‌‍ بخشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری ترند، آیتن رستموا، رئیس منطقه ای قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان در بانک اروپایی بازسازی و توسعه گفت: به عنوان بخشی از ابتکار کریدور میانی، بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) به بهبود شبکه جاده های قرقیزستان کمک مالی می کند.

وی افزود: بانک ما در نظر دارد طی ۲ تا سه سال آینده ۱.۲ میلیارد یورو را در راه‌حل‌های زیرساختی و حمل‌ونقل کریدور ترانس خزر (کریدور میانی) هزینه کند. بخشی از جاده حلقوی دریاچه ایسیک کول در قرقیزستان (بالبای باتیر-کاراکول) این مسیر، بازسازی شده و ترانزیت و اتصال منطقه ای را به عنوان بخشی از کریدور ترانس خزر تقویت می کند.

رستموا تصریح کرد: با حمایت صندوق همکاری ترکیه و بانک اروپایی بازسازی و توسعه، این پروژه به کاهش انتشار سالانه CO ۲ تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۱۶ هزار تن کمک می کند.

وی ادامه داد: مایلیم به بسته مالی تا سقف ۱۱ میلیون یورو برای راه آهن قرقیزستان (Temir Jolu یا KTJ) اشاره کنیم که توسط بانک اروپایی بازسازی و توسعه سازماندهی شده است. کمک مالی یورویی که توسط صندوق ویژه سهامداران بانک اروپایی بازسازی و توسعه ارائه شده است به راه آهن قرقیزستان اجازه می دهد تا انبارهای ریلی قدیمی خود را برای حمل و نقل مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی جایگزین کند.

رئیس منطقه خاطرنشان کرد: راه آهن قرقیزستان همچنین از این بودجه برای بازسازی زیرساخت های مهم راه آهن مانند ادوات حفاظت از بهمن در تنگه بوم استفاده خواهد کرد.

وی افزود: در منطقه وسیع‌تر آسیای مرکزی، ما در حال بررسی تعدادی از ابتکارات مشارکت عمومی و خصوصی و پروژه‌های زیرساختی پایدار هستیم که به سیالیت حمل‌ونقل کالا در سراسر کشور و در امتداد مسیر ترانس خزر کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس کاسپین موسوم به کریدور میانی از جنوب شرق آسیا و چین آغاز می شود و از قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، دریای خزر، جمهوری آذربایجان، گرجستان می گذرد و پس از عبور از بیشتر کشورهای اروپایی به آلمان و دریاهای غرب اروپا می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha