کاشت ۴ هزار اصله نهال در بوستان جنگلی چیتگر

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ از کاشت چهار هزار اصله نهال در بوستان جنگلی چیتگر گفت: با توجه به وجود برخی حساسیت‌ها روی این پارک جنگلی، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعاملات بین‌بخشی در سال جاری، شاهد تحول بزرگی در این بوستان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح روز شنبه درباره اقدامات موردنظر در این پارک جنگلی افزود: با توجه به تعاملات انجام شده و ورود دادستان عمومی و انقلاب تهران به موضوع پارک جنگلی چیتگر، طرح جایگزینی درختان، آبیاری فضای سبز بوستان با استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها و جابجایی و آفت‌کشی به موقع درختان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اصلی‌ترین منابع آبی در پارک چیتگر پساب چهار تصفیه‌خانه منطقه ۲۲ خواهد بود که درمرحله اول حقابه‌ای به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده و در مرحله بعد، این حقابه به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

فصیح در ادامه بیان کرد: در سال گذشته تعدادی از درختان این بوستان به دلیل ابتلا به بیماری سوسک چوب‌خوار خبرساز شده بودند و طرح جایگزینی این درختان توسط شهرداری تهران نیز به عنوان متولی بوستان طرح کاشت هزار اصله نهال در دستور کار قرار گرفت.

کاشت ۴ هزار اصله نهال در بوستان جنگلی چیتگر

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ اضافه کرد: استفاده از درختان کم‌آب‌بَر، سازگار، بومی و مقاوم در برابر آفت‌ها و بیماری‌ها، کاشت درختانی از جمله زبان گنجشک، ارغوان، کاج سیاه و داغداغان از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: چهار هزار و ۷۰۰ اصله درخت در این بوستان چکش‌خورده و طرح جایگزینی آنها پس از اقدامات لازم توسط اداره کل منابع طبیعی اجرایی خواهد شد، همچنین در هفته‌های گذشته با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران تعداد یک هزار اصله در فاز غربی بوستان چیتگر کاشته شده و در برنامه‌ریزی‌های انجام شده و زمان‌بندی‌های لازم تعداد چهار هزار اصله دیگر نیز غرس می‌شود.

به گزارش ایرنا، بوستان جنگلی چیتگر در غرب تهران قرار گرفته است. این بوستان جنگلی در منطقه ۲۲ و بین بزرگراه‌های شهید همدانی و شهید خرازی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha