۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵
کد خبر: 85524427
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حرمت وکالت در پاسداری از حق است 

۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵
کد خبر: 85524427
حرمت وکالت در پاسداری از حق است 

قزوین - ایرنا - رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه قزوین گفت: حریم و حرمت وکالت متکی به سوگند حرفه ای وکلا در پاسداری از حق است و باید قسم یاد کنند تا در تمام مراحل رسیدگی به پرونده های خود مقام الهی را در نظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نویسنده شامگاه شنبه در مراسم تحلیف و اعطای پروانه پایه یک وکالت کارآموزان ورودی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین، اظهار کرد: امروز شاهد ادای سوگند کارآموزان وکالت برای آغاز این حرفه هستیم و این شغل نیز همانند مشاغلی از جمله پزشکی، قضاوت، نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری دارای اهمیت بالایی است که به لحاظ قانونی قبل از ادای سوگند شخص مورد نظر وارد حیطه این حرفه نخواهد شد.

وی ادامه داد: وکالت از جمله شریف ترین مشاغلی است که با مهم ترین مسایل و حقوق انسانی اعم از جان و مال مردم سر و کار دارد و گاهی همه هستی انسان به یک وکیل سپرده می شود.

نویسنده با بیان اینکه گاهی دفاع از هستی انسان ها به وکیل ها سپرده می شود و زندگی و سرنوشت آنها از نحوه وکالت وکیل ها تاثیر می‌گیرد، گفت: اهمیت سوگند وکیل ها در این است که با خدای خود عهد می بندند در دوران حرفه ای خود فقط مدافع موکلان خود نباشند بلکه از حق دفاع کنند.

این مسوول ادامه داد: همچنین وکلا باید در امور زندگی خود راستی و درستی را ملاک عمل خود قرار دهند و امشب سوگند یاد می کنیم که برای نکات و ویژگی های صحیح اخلاقی ارزش زیادی قائل باشیم.

وی بر ضرورت بازنگری در سیاست های جاری مبتنی بر قرار گرفتن حرفه شریف وکالت به عنوان یکی از مصادیق کسب و کار مشمول قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تاکید کرد و گفت: آسیب های وارده بر پیکر نهاد وکالت به واسطه اجرای قانون به حدی است که موجب نگرانی کانون وکلا و همکاران ما در قوه قضاییه شده است.

وی افزود: امیدوارم در سایه آغاز به کار دولت جدید و تعامل دستگاه قضایی با مجلس شورای اسلامی شاهد بازنگری اساسی در این عرصه باشیم.

این مسوول افزود: با همه این انتقادها اما حفظ حرمت این نهاد بیش از هر چیز بر عهده متولیان و اعضای آن است که امشب شما وکلا به آن می پیوندید.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه قزوین خاطرنشان کرد: با این سوگندنامه، احترام به قوانین و نظامات و پرهیز از کینه توزی و انتقام جویی و التزام به آموختن را سرلوحه حرفه خود قرار می دهید تا در این مسیر سربلند باشید.

حرمت وکالت در پاسداری از حق است 

وکیل ماهر و حرفه ای باید آموزش و مطالعه مستمر داشته باشد

در ادامه این مراسم نایب رییس و رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: کارآموزان حرفه وکالت با گذراندن دوره آموزش و طی کردن دوره اختبار و کسب نمره قبولی در آزمون های شفاهی و کتبی امروز به مرحله تحلیف و ادای سوگند رسیدند.

جواد چیتگر به تلاش های صورت گرفته در کمیسیون کارآموزی وکالت پرداخت و افزود: کارآموزان طی مدت ۱۸ ماه آماده این روز شدند و مهارت ها و تجربه ها و دانش عملی را به دست آوردند و باید همواره دقت کنند که با به دست آوردن پایه یک وکالت اما مطالعه و آموختن را ادامه دهند چرا که این مرحله آغاز راه است و باید به شکل مضاعف تری تلاش خود را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: وکلا با توجه به پیچیدگی دعاوی عام باید تجربه آموزی خود را افزایش دهند چرا که یک وکیل نباید دادخواستی بدهد که ایرادی داشته باشد.

کارآموزان استان جهت انجام تکالیف و گزارش نویسی در محاکم دادگستری معرفی می شوند که امسال ۱۰۴ کارآموز به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه معرفی شدند.

چیتگر گفت: جدا از مقوله بحث تجربه و مهارت آموزی موضوع نظم و آراستگی در حرفه وکالت بسیار امر مهمی محسوب می و به هیچ وجه نباید خلف وعده در دادگاه و قرار با موکل صورت گیرد.

این مسوول بیان کرد: اگر دانش و مهارت به نظم و آراستگی اضافه شود به شخصیت وکیل در جامعه اعتبار زیادی می بخشد.

گفتنی است، در این مراسم ۴۸ وکیل اعم از ۱۷ زن و ۳۱ مرد پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی و گذراندن ۱۸ ماه دوره کارآموزی سوگند یاد کرده و پروانه وکالت دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha