سلامت ۱۶ هزار و ۵۶۴ نوآموز خراسان‌شمالی سنجش شد 

بجنورد- ایرنا- سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۶ هزا و ۵۶۴ نفر معادل ۹۷.۲ درصد از نوآموزان بدو ورود به مدارس استان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.

سیدتقی عطاردی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۲ نفر از نوآموزان که تاکنون سنجش شده اند به دلیل داشتن مشکلات شنوایی، بینایی و یا جسمی و حرکتی به مدارس استثنایی سوق یافتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه استان باید در طرح سنجش شرکت کنند، افزود: نوبت گیری برای حضور نوآموزان در پایگاه های سنجش امروز به پایان می رسد و نوآموزان استان در ۱۱ پایگاه مورد سنجش قرار می گیرند.

عطاردی گفت: نوآموزان در طرح سنجش سلامت به لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می شوند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هزینه انجام سنجش سلامت نوآموزان ۶۰۰ هزار ریال است.

عطاردی تاکید کرد: ثبت نام قطعی نوآموزان در کلاس اول مشروط به ارایه برگه سنجش است و مدیران حق ندارند دانش آموزی را بدون ارائه برگه سنجش سلامت ثبت نام کنند.

آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی یکهزار و ۷۰۰ دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha