ثبت بیش از یک میلیون درخواست نیازمندی در سامانه کمیته امداد خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی از آبان ماه ۱۴۰۰ تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار درخواست نیازمندی در سامانه امداد هوشمند ثبت کردند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین درخواست مددجویان در سامانه امداد هوشمند ( سها) شامل ایجاد اشتغال، مسکن، هزینه های درمان و جهیزیه است.

وی افزود: یک میلیون و ۳۶۹ هزار درخواست مددجویان مورد تایید و حدود ۳۱ هزار آن مورد تایید این اداره کل قرار نگرفت.

وی گفت: ۴۱ درصد درخواست های مددجویان در سال جاری توسط خود آنان در سامانه امداد هوشمند ثبت شده است و همچنین ۱۲ درصد درخواست ها در مراکز و ۴۷ درصد نیز توسط مددکاران به ثبت رسید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه این استان رتبه دوم ثبت درخواست ها را دارد تصریح کرد: سامانه امداد هوشمند بستری را ایجاد کرده است تا مددجویان بدون مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، نیازهای خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی نیازهای خدمات مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، ایتام و سایر موارد در سامانه پیاده‌سازی شده است، افزود: هنگامی‌ که یک فرد درخواستی را در سامانه ثبت نام می‌کند، بعد از صحت‌سنجی در نهایت با تایید مددکاران کمیته امداد، فرآیند ارائه خدمت آغاز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت‌های داخلی و ارائه خدمات کمیته امداد در بستر الکترونیک قرار گرفته است و رسیدگی بیشتر به محرومان و نیازمندان جامعه هدف و افزایش سرعت به منظور رفع مشکلات و توانمندسازی آنان از مهمترین دلایل هوشمند سازی کمیته امداد محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح سبب شفافیت بیشتر عملکرد در همه عرصه ها، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش سرعت عمل خواهد شد.

الهی راد با بیان اینکه هوشمندسازی ارائه خدمات سبب حفظ کرامت محرومان در جامعه می شود افزود: سرعت عمل، دقت در کار و اعتماد افزایی بین کمیته امداد با خیرین و مردم از دیگر دلایل اجرای طرح هوشمندسازی کمیته امداد است.

به گزارش ایرنا، ۵۲ هزار و ۱۱۵ خانوار با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۷۲۷ نفر زیر پوشش کمیته انداد خراسان شمالی قرار دارند که ۶۶ درصد آنان روستایی و ۳۴ درصد شهری هستند.

۴۶ درصد جمعیت استان خراسان شمالی در دهک های یک تا سه قرار دارند که اکنون ۸۱ درصد مددجویان این نهاد شامل این سه دهک و مابقی جزو دهک های چهار و پنج هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha