۶ تیم امداد هلال احمر در جستجوی جسد مفقودی سیل سوادکوه

ساری-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر سوادکوه از اعزام ۶ تیم تخصصی امدادگران این شهرستان برای جستجو و یافتن جسد مفقودی سیل اخیر در سوادکوه خبرداد و گفت:‌این روند جستجو در نقاط مشکوک و احتمال گیر افتادن جسد ادامه دارد.

وحید متانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای این منظور یک تیم واکنش سریع به تعداد پنج نفر به همراه ۲ قلاده سگ تجسس در مسیر رودخانه تلار در حال جستجو هستند.

وی ادامه داد: همچنین چهار تیم تخصصی سیلاب که هر تیم شامل پنج نفر است به همراه یک " تیم آنست »جمعیت هلال احمر مازندران که دارای سگ های تجسس هستند از محل وقوع حادثه سیلاب در منطقه چام چم شهر پلسفید تا شهرستان قائمشهر در حال جستجو هستند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه گفت: در این مرحله جستجوی برای یافتن جسد در مناطقی که مشکوک و احتمال گیر افتادن جسد وجود دارد، انجام می شود.

وی زمان انجام این جستجوی تخصصی را ۷۲ ساعته اعلام کرد و افزود:‌امروز و براساس مشاهدات و اظهارات اهالی کیاکلا مبنی بر وجود جسمی در سطح آب تیم های تخصصی جستجو به این منطقه اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، سه‌شنبه پنجم تیرماه پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت. سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودروها زیر این آوردهای سیلابی مدفون شدند.

سیلاب اخیر منجر به بروز حوادثی در نقاط مختلف استان مازندران شد که مفقود شدن تعدادی خودرود در جاده سوادکوه و تخریب بخشی از از محورهای فرعی جاده هراز بخشی از جمله پیامدهای این بلیه است.

‌طبق پیش‌بینی‌ها و هشدارهایی که در روزهای اخیر اعلام شد، بارش شدید باران در ارتفاعات منجر به وقوع سیل شد به طوری که بارندگی در چند نقطه از سوادکوه منجر به راه افتادن جریان‌های سیلابی شد و در منطقه طالع‌رودبار با ورود جریان شدید سیلاب واریزه‌ای جاده را بست و تعدادی از مسافران مسیر را با مشکل مواجه کرد.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این سیل دست‌کم ۴۰۰ هزار متر مکعب مصالح و واریزه کوهی به سمت جاده سوادکوه روانه کرد که منجر به گرفتار شدن خودروها شد.

بنا به اعلام هلال احمر مازندران در این حادثه ۲ نفر مفقود شدند که جسد یکی از مفقودان در رودخانه تلار در قائمشهر پیدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha