۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبر: 85524562
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تصویب نخستین قانون جامع مدیریت مواد معدنی کمیاب در چین

تهران- ایرنا- پکن با تصویب نخستین مقررات جامع حاکم بر استخراج معادن، ذوب فلزات و نقل و انتقال مواد معدنی، گامی در جهت تشدید تقویت مدیریت مواد معدنی کمیاب برداشت.

به گزارش روز یک‌شنبه ایرنا از تارنمای ماینینگ، شورای دولتی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عناصر کمیاب به کشور تعلق دارند و هیچ سازمان یا فردی نمی‌تواند ادعایی در مورد آن داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: دولت مسئولیت استخراج حفاظتی این منابع را برعهده خواهد گرفت و قانون جدید از روز یکم اکتبر (دهم مهر) به اجرا گذاشته می شود.

بر اساس این بیانیه، نهادهای دولتی بر  مجموع روند استخراج و ذوب عناصر کمیاب کنترل خواهند داشت و یک سیستم ردیابی محصول را برقرار خواهند ساخت.

در این مقررات همچنین جریمه‌هایی برای فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با تولید این مواد تعیین شده است.

چین مدت‌هاست که تقریباً انحصار عرضه مواد تصفیه شده مانند خاک‌های حاوی عناصر کمیاب لیتیوم و گرافیت که برای فناوری‌های پیشرفته و انتقال به انرژی سبز حیاتی هستند را بر عهده دارد.

این کشور حدود ۷۰ درصد از تولید جهانی خاک‌های حاوی عناصر کمیاب را به خود اختصاص داده و در حال تجمیع دارایی‌های معدنی خود بوده است. شرکت China Rare Earth Group در سال ۲۰۲۱ از طریق ادغام چندین تولیدکننده کلیدی در چین تأسیس شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha