مخزن کتابخانه‌ عمومی اندیشه قشم ۱۶ هزار جلد کتاب دارد

قشم - ایرنا - رییس اداره ویژه کتابخانه های شهرستان قشم گفت: مخزن کتابخانه عمومی اندیشه قشم ظرفیت ۳۰ هزار جلد کتاب را دارد که هم اکنون ۱۶ هزار جلد کتاب در آن موجود است.

امینه دریانورد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کتاب های موجود در این کتابخانه در زمینه های آموزشی، علمی، تحقیقاتی، اجتماعی و فرهنگی به زبان لاتین و فارسی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش کودک کتابخانه اندیشه قشم پنج هزار جلد کتاب دارد، افزود: ظرفیت افزایش این بخش تا ۱۰ هزار جلد هم فراهم است.

رییس اداره ویژه کتابخانه های شهرستان قشم ادامه داد: این کتابخانه دارای چند بخش از جمله بخش نشریات، پایگاه اصلی، کمک درسی، قشم شناسی، اتاق مخصوص کودک است که در بخش اصلی آن کتاب های روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، ادبیات، تاریخ و نظایر آن در اختیار علاقمندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

دریانورد اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال یکهزار و ۴۰۰ نفر برای دریافت و مطالعه کتاب به این کتابخانه عمومی مراجعه کردند.

وی بیان کرد: کتابخانه عمومی اندیشه قشم، مجهز به سامانه رایانه و شبکه جهانی اطلاع رسانی است که دانشجویان، محققان و پژوهشگران می توانند از طریق آن از منابع موجود در این کتابخانه استفاده کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha