۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبر: 85524608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۱۰۰ برنامه روز مباهله در استان یزد

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبر: 85524608
اجرای ۱۰۰ برنامه روز مباهله در استان یزد

یزد- ایرنا- مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد از اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی و بصیرتی در بزرگداشت روز مباهله در مناطق مختلف استان خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شب شعر ، مسابقات فرهنگی و هنری، جلسات پرسش و پاسخ و نشست های بصیرتی از اهم برنامه هاست.

وی بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی تبلیغی ، برپایی جشن در برخی از تکابا و مساجد پیش بینی شده است.

این مسوول تصریح کرد: جشن های روز مباهله همگی مردمی و با همکاری هیات های مذهبی و تشکل های دینی در استان برگزار می شود.

نجیمی گفت: به رغم اهمیت موضوع روز مباهله هنوز به صورت کامل به آن پرداخته نشده و ضروری است بیش از گذشته اقدام شود؛رسانه های گروهی در کنار اساتید حوزه و دانشگاه نقش مهمی در تبیین روز مباهله دارند و امیدواریم این روز بزرگ گرامی داشته شود.

فردا ۱۱ تیرماه روز مباهله است.

رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص) پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند.

هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر اکرم(ص) با عزیزترین کسانش یعنی (حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که حضرت محمد(ص) اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده اش را به خطر نمی‌انداخت لذا پس از مباهله کناره گرفتند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha