ناباروری مهم‌ترین چالش‌ جوانی جمعیت در دشتستان است

بوشهر- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ناباروری و تک‌فرزندی از مهم‌ترین چالش‌های جوانی جمعیت در دشتستان به شمار می روند.

«ماریا خویشدوست» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بالا بودن میزان ناباروری، تاخیر در ازدواج، نگرش منفی خانوارهای دارای یک فرزند نسبت به فرزند آوری مجدد و تاخیر در فرزندآوری از مهم‌ترین چالش‌های جوانی جمعیت در دشتستان است.

وی اظهار کرد: شاخص TFR(نرخ باروری) از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ روند کاهشی داشته است اما با تلاش‌هایی که در قرارگاه‌های جوانی جمعیت شهرستان انجام شده، این شاخص در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ روند ثابت داشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: امیدواریم با آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم، مشارکت رسانه‌ها و فعالین اجتماعی، شاهد افزایش شاخص TFR(نرخ باروری) و رشد جمعیت در سال‌های پیش رو باشیم.

بیشتر بخوانید

استان بوشهر چهارمین استان نابارور کشور است

بوشهر دربین استان‌های باشیوع بالای ناباروری قرار دارد

۱۶ درصد زوج‌های بوشهری نابارور هستند

خویشدوست ادامه داد: تمام سیمای شهر و اداره‌های دولتی باید با شعار و تصاویری که مفهوم جوانی جمعیت را منتقل می‌کنند، آراسته شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: برای رفع چالش‌هایی که در زمینه جوانی جمعیت وجود دارد، کمیته تخصصی جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان دشتستان تشکیل شده که با کمک کارشناسان و برنامه‌های تحقیقاتی که تا پایان سال ارائه می‌دهند به دنبال افزایش نرخ باروری در سال‌های آینده هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha