یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده مددجو در سمنان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد سمنان با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده مددجوی متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان هستند، گفت: از این تعداد ۵۳ خانوار در شهرستان گرمسار قرار دارند.

محمدحسین ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد استان برای تامین مسکن مددجویان بیان کرد: از مجموع یک‌هزار و ۱۰۰ خانوار متقاضی این طرح در استان ۵۳ خانوار مددجو متقاضی این طرح در شهرستان گرمسار هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ واحد مسکونی در استان در مرحله ساخت و تحویل به متقاضی است، افزود: ۲۲ خانواده متقاضی دریافت زمین و ساخت در روستاهای گرمسار هستند که با کمک بنیاد مسکن، مشکل تأمین زمین این دسته از متقاضیان نیز رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای مسکن شهرستان گرمسار، پرونده مددجویان متقاضی مسکن بررسی و قول مساعد برای تأمین زمین مسکن آنان دریافت شد، ابراز کرد: با توجه به اینکه تأمین مسکن برای مددجویان کمیته امداد در اولویت قرار دارد، تمام نیاز مددجویان مشروط به سبزبودن فرم (ج) متقاضیان، پیگیری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد سمنان گفت: چنانچه تأمین زمین و تخصیص طرح صورت گیرد، بدون سقف و کف برای همه مددجویان بسته‌های حمایتی بلاعوض و قرض الحسنه کمیته امداد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن لحاظ و با بهره‌گیری از ظرفیت خیران استان برای تأمین مصالح ساختمانی مسکن مددجویان اقدامات لازم انجام می‌شود.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha