کارزار تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در زنجان

زنجان - ایرنا -ستادهای انتخاباتی ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در استان زنجان فعالیت‌ها و تلاش‌های مضاعفی را برای جلب آرای شهروندان به سمت کاندیدای خود در پیش گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، انتخابات همواره از مهمترین رویدادهای سیاسی هر کشوری است و در ایران نیز بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۳۸ انتخابات برگزار شده که اولین آن همه پرسی نظام جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ و آخرین نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس اسلامی در ۱۱ اسفندماه سال گذشته بود.

با اعلام نتایج رسمی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، طبق قانون، روز جمعه هفته جاری برای بار دوم رای گیری می‌شود.

فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دلیل شهادت آیت الله رییسی، رئیس‌جمهور در یک سانحه هوایی، پیش از اتمام دوره چهارساله، زودهنگام برگزار شد.

پس از تأیید صلاحیت ۶ تن از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد و پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیر ماه برگزار شد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر -شنبه ۹ تیرماه- انتخابات به دور دوم کشیده شد که این مساله در قانون اساسی هم دیده شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هرگاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود. در دور دوم، تنها دو نفر از نامزدها که در دور نخست آرای بیشتری داشته‌اند شرکت می‌کنند، ولی اگر بعضی از نامزدهای دارنده آرای بیشتر، از شرکت در انتخابات منصرف شوند، از میان بقیه، دو نفر که در دور نخست بیش از دیگران رای داشته‌اند برای انتخاب مجدد معرفی می‌شوند.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

این روزها در آستانه برگزاری دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تحرکات تبلیغاتی با تشکیل ستادها، همایش ها و جلسه های متعدد حامیان و هواداران نامزدها در جای جای استان زنجان شدت گرفته است و حامیان و هواداران ۲ نامزد تلاش می کنند تا در فرصت باقیمانده نظر و رأی مردم را به سوی کاندیدای مورد نظر خود جلب کنند.

کارزار تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در زنجان

برای جلب نظر و رأی جوانان و نسل جدید برنامه و کارویژه ای را دنبال می کنیم

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان به کسب آرای پزشکیان در دور اول انتخابات در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع نسبت به دیگر استان‌ها شاهد رجوع خوب مردم استان به صندوق رأی بودیم و تلاش ما این است که در دور دوم با افزایش مشارکت، موفقیت در انتخابات را رقم بزنیم.

احمد حکیمی پور خاطرنشان کرد: احساس ما این است که مردم در این مرحله پای صندوق می آیند و برای موضوع و جلب مشارکت شهروندان برنامه ای متعددی از قبیل جلسات و دیدارهای چهره به چهره و صحبت با اقشار و اصناف مختلف مردم را در دستور کار داریم.

وی افزود: ما برای جلب نظر و رأی جوانان و نسل جدید برنامه و کارویژه ای را دنبال می کنیم.

حکیمی پور با بیان اینکه سازماندهی ستاد تبلیغاتی پزشکیان در استان با همان روند قبلی ادامه دارد، گفت: از نظر جریان اصلاح طلبی شاخصه کنش اصلاح طلبانه، صداقت، صراحت، پاکدستی، شفافیت و قانونمندی است و ما این ویژگی ها را در دکتر پزشکیان دیدیم.

وی با بیان اینکه ساده زیستی، مردمداری و سلوک خاکی با همه مردم، ویژگی بارز پزشکیان است، اظهار داشت: وی از جنس مردم و این برای ما بسیار ارزشمند است.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان با بیان اینکه زنجان در حوزه های مختلف علمی، مبارزات انقلابی و دفاع مقدس خط شکن بوده است، اظهار داشت: سرلوحه ما در رقابت انتخاباتی، رقابت اخلاقمدارانه، قانونمند و جوانمردانه است و در سلوک سیاسی هم باید نشان دهیم مردم فرهیخته استان در ‌تراز کنشگران بالغ هستند.

حکیمی پور گفت: ما در فرصت باقیمانده تلاش داریم برای تحقق یک انتخابات پر شور حداکثر تلاش خود را به کار بگیریم.

کارزار تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در زنجان

تلاش برای پیروزی با وحدت نیروهای گفتمان انقلاب

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در استان زنجان از نشست هم اندیشی و اجماع نیروهای انقلاب و اعضای ستادهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در این استان خبرداد و گفت: ما از نقطه صفر وحدت دوباره آغاز کرده ایم و تلاش خواهیم کرد بیش از پیش شعارها، برنامه ها و گفتمان آقای جلیلی را در جامعه تبیین و تشریح کنیم.

حمید ارجمندفر افزود: رویکرد برنامه های تبلیغی ما برگزاری همایش ها و جلسات در روستاها و اعزام کاروان های تبلیغی به کانون های جمعیتی در سطح استان است.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار تبلیغات محیطی در فضای شهری، ‌دیدارهای چهره به چهره در مساجد و هیات ها را نیز در دستور کار داریم.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در استان زنجان گفت: دعوت از چهره های ملی و تاثیرگذر برای حضور در گردهمایی هایی انتخاباتی نیز از دیگر برنامه های ما در روزهای باقی است.

وی اظهار داشت: ارزیابی ما این است که استقبال و اقبال مردمی از آقای جلیلی رو به افزایش است و همه علاقه مندان به جد پای کار هستند.

کارزار تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در زنجان

مشارکت ۴۶ درصدی زنجانی ها در دور اول انتخابات ریاست جمهوری

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: میزان مشارکت شهروندان واجد شرایط این استان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۴۶ درصد بود.

ابوالفضل رفیعی به آرای تفکیکی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از بین آرای ماخوذه در این استان، مسعود پزشکیان ۱۹۵ هزار و ۱۶۵ رأی، سعید جلیلی ۱۳۲ هزار و ۴۰۹ رأی، محمدباقر قالیباف ۴۸ هزار و ۴۷۹ رأی و مصطفی پورمحمدی سه هزار و ۲۵۱ رأی را به خود اختصاص دادند.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۸۵۳ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط رأی دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند.

رفیعی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در استان در ۷۷۲ شعبه اخذ رای و یک هزار و ۴۳۸ نقطه و محل در استان برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به ۱۴ هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان در برگزاری این انتخابات مشارکت کردند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آرای مرحله اول آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha