سخنگوی حکومت افغانستان: هدف از شرکت در نشست دوحه، تعامل بیشتر با جهان است

کابل - ایرنا - سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان تاکید کرد هدف کابل از شرکت در نشست دوحه 3، تعامل بیشتر با جهان است و قرار نیست در این نشست موضوعات کلیدی داخل افغانستان مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل، ذبیح الله مجاهد در یک نشست خبری گفت در این نشست هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر به غیر از حکومت سرپرست به نمایندگی از افغانستان شرکت نخواهد کرد و در مورد رفع برخی محدودیت‌ها و سوءظن‌ها در مورد وضعیت افغانستان بحث خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نشست دوحه 3 به میزبانی سازمان ملل و با حضور نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان از جمله با حضور حسن کاظمی قمی نمایندی ویژه ایران در امور افغانستان در پایتخت قطر برگزار می شود. هیات افغانستان در این نشست را ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست هدایت خواهد کرد.

مجاهد با بیان این که جامعه جهانی نباید افغانستان را در شرایط سخت تنها بگذارد و کشورها باید به تکلیف خود در قبال افغانستان از جمله در امر بازسازی و تقویت شرایط اقتصادی عمل کنند، افزود که افغانستان خانه مشترک همه شهروندان کشور است.

وی هدف از شرکت هیئت نمایندگان افغانستان را در سومین نشست دوحه تفاهم و تعامل بیشتر با جامعه جهانی و کشورها عنوان کرد و گفت: "ما تعامل سازنده را با جامعه جهانی می خواهیم و برای بهبود شرایط کشور تلاش می کنیم".

براساس سخنان او، در نشست دوحه درباره موضوعات کلیدی بحث صورت نمی‌گیرد و تنها پیام‌های امارت اسلامی به جامعه جهانی منتقل می‌شود.

مجاهد حضور نمایندگان حکومت سرپرست را در نشست دوحه یک امتیاز از سوی جامعه جهانی ندانسته و اضافه کرد، به نمایندگی از افغانستان هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر به جز نمایندگان حکومت سرپرست در این نشست شرکت نخواهد کرد.

این مقام افغانستان افزود: خواست ما در نشست سومین نشست دوحه از سازمان ملل‌متحد از بین بردن بعضی از محدودیت‌ها و سوء ظن‌ها در مورد وضعیت افغانستان است.

به گفته او، موضوعات اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه، دستاوردهای حکومت سرپرست و بازگو کردن واقعیت‌های داخل افغانستان از جمله موضوعاتی است که نمایندگان افغانستان در سومین نشست دوحه درباره آن صحبت خواهند کرد.

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان افزود: نشست دوحه برای حل دایمی مشکلات افغانستان نیست و در این نشست ۶ نفر از وزارت خانه‌های مختلف حکومت به نمایندگی از افغانستان شرکت خواهند کرد.

وی بیان داشت که موضوعات داخلی افغانستان از جمله امور مربوط به زنان، تحصیل دختران و حکومت همه شمول در سومین نشست دوحه بحث نمی شود، بلکه درباره موضوعاتی صحبت خواهد شد که مرتبط با جامعه جهانی است.

مجاهد همچنین از دید و بازدید نمایندگان حکومت سرپرست در حاشیه سومین نشست دوحه با طرف های مختلف خبر داد و گفت: درباره برخی از حقوق مردم افغانستان که از سوی کشورها غصب شده و یا داده نمی شود، در سومین نشست دوحه بحث خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل درباره افغانستان بیان داشت که این گزارش براساس خواست های برخی از کشورها بوده و در آن واقعیت های افغانستان مدنظر گرفته نشده است.

این سخنگو با بیان این که افغانستان دارای ثبات ست، افزود که افغانستان در بحران قرار ندارد و موضوعات سیاسی نیز تا جایی حل شده است.

به گفته مجاهد، حکومت سرپرست روابط اقتصادی و سیاسی خوب با کشورهای مختلف دارد و روابط دیپلماتیک افغانستان با بیش از ۳۶ کشور برقرار است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ نوع اختلاف و کشمکش میان مقام های حکومت سرپرست وجود ندارد و نشر گزارش های برخی از رسانه‌ها مبنی بر وجود اختلاف میان مقام های افغانستان را رد کرد.

سومین نشست دوحه دهم و یازدهم تیر ماه جاری با میزبانی سازمان ملل‌متحد در دوحه پایتخت قطر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha