۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85524698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد صنایع خراسان شمالی به گاز شهری وصل است

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85524698
۷۰ درصد صنایع خراسان شمالی به گاز شهری وصل است

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: سوخت ۱۷۲ واحد صنعتی معادل ۷۰ درصد صنعت این استان از سال ۹۶ تاکنون به گاز شهری وصل شد.

سیدمحمود هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد باید ۲۴۵ واحد صنعتی استان به میزان صرفه جویی پنج میلیون و ۳۸۷ هزار لیتر سوخت مایع از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند که تاکنون ۱۷۲ واحد به این سوهت وصل شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح پنج میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شد افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون گازرسانی به ۱۱ واحد صنعتی استان در دست اقدام است که با عملیاتی شدن این تعداد واحد ۹۸ هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای گاز رسانی به صنایع استان را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بهبود چرخه تولید، اشتغالزایی، گسترش صنایع، ایجاد ارزش افزوده و بهبود اقتصاد منطقه از جمله مزایای این امر است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۶۲ واحد صنعتی استان با مصرف ۳۱۸ هزار لیتر سوخت مایع نیز فاقد قرارداد گازرسانی است.

وی میزان اعتبار لازم برای گازرسانی به این واحدهای صنعتی را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تلاش می شود تا این تعداد واحد صنعتی نیز در راستای مصوبه شورای اقتصاد( صنایع دارای سابقه مصرف سوخت) از سوخت گاز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: صنایع جدید سه میلیون لیتر سوخت مایع برای فعالیت نیاز دارند که با گاز رسانی این میزان صرفه جویی شد.

گازرسانی به هشت واحد صنعتی در دست اقدام

هاشمی خاطرنشان کرد: اکنون گازرسانی به هشت صنعت استان نیز در دست اقدام است که با عملیاتی شدن آن ۲۲ هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی خواهد شد که در این راستا هشت میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha