سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان رضوی ۲۴ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:کل سطح زیر کشت گیاهان دارویی امسال استان ۲۶ هزار و ۴۶۱ هکتار است که نسبت به سال قبل آن که ۲۱ هزار و ۳۷۴ هکتار است ۲۴ درصد افزایش داشته است. 

یوسف گازران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته میزان تولید گیاهان دارویی خراسان رضوی ۴۶ هزار و ۶۱۹ تن بوده است که امسال به بیش از ۴۸ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد:در میان تمامی گیاهان دارویی، خراسان رضوی در سطح زیر کشت و تولید محصول زیره سبز رتبه نخست کشور را دارد.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:هم اکنون سطحی معادل ۱۹ هزار و ۶۳۴ هکتار در خراسان رضوی زیر کشت این محصول است و ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن تولید زیره سبز از این سطح انجام می‌گیرد.

گازران افزود:از کل سطح زیر کشت زیره سبز خراسان رضوی شامل ۱۵ هزار و ۱۵۴ هکتار زیره سبز، آبی و چهار هزار و ۴۸۰ زیره سبز، دیم است که در مجموع سطح زیرکشت امسال این محصول ۱۱.۷ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت می کنند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.

همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha