اسماعیل عرشیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای طرح های ترافیکی را گره گشای وضعیت تردد و بهبود عبور و مرور وسایل نقلیه در یک شهر دانست و تصریح کرد: مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین در حوزه طرح ترافیکی و محدوده آن تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می رسد و مراحل اجرای مصوبات آن نیز از سوی این معاونت آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه مطالعات ارزیابی و امکان سنجی اجرای طرح ترافیک شهر قزوین و محدوده آن در شورای ترافیک استان نیز مطرح شده، خاطرنشان کرد: تاریخ اجرای طرح ترافیک در شهرهای مهم جهان و تجربه اجرای آن در شهرهای کشورمان از جمله تهران، همدان، مشهد، تبریز و شیراز و سایر کلان شهرها و در شورای ترافیک آنها نیز پیش از این مورد ارزیابی قرار گرفته است.
عرشیان، استفاده از نقطه نظرات کارشناسان ترافیکی، نخبگان و پژوهشگران شهری را در رابطه با موضوع طرح ترافیکی بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: با توجه به حساسیت مساله و اینکه بررسی ها بایستی تمامی ابعاد لازم در بخش اقدامات ترافیکی را در بر بگیرد، پرسشنامه هایی نیز در این رابطه آماده و توزیع شده است.
این مسوول حوزه ترافیکی با بیان اینکه در حال حاضر مرکز شهر قزوین به دلیل وجود بافت فرسوده و مراکز متعدد خرید و خدمات پزشکی و همچنین رشد فزاینده وسایل نقلیه شخصی با ترافیک نیمه سنگین و یا حتی سنگین نیز روبرو است، یادآور شد: مطالعات لازم و مجزایی نیز در این محدوده در دستور کار قرار گرفته و درصدد رفع آن هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: ۳۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در سطح شهر قزوین فعال بوده که از این میان ۲۵ دستگاه دوربین دارای کد پلیس بوده و ۹ دستگاه دیگر نیز در مراحل پایانی اخذ کد پلیس هستند.
وی به وجود پنج دستگاه دوربین فرماندهی و چهار دستگاه چراغ چشمک زن در تقاطع های این شهر اشاره کرد و گفت: طی ماه های گذشته با بهره برداری از طرح کمربندی آیت الله باریک بین (کمربندی شرق) قزوین شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی در ضلع شمال شرقی شهر و همچنین هفت نقطه ترافیکی شهید مطهری، معلم، باقرآباد، میدان های شیخ حسن نصرالله و ارتش، تقاطع ولیعصر و میدان تهران قدیم شده است.
نظر شما