لاپید: جنگ غزه بدون تبادل اسرا پایان می‌یابد

تهران-ایرنا- «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد از فرصت سوزی کابینه این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» برای بستن توافق آتش بس و تبادل اسیران با مقاومت فلسطین گفت که جنگ علیه نوار غزه بدون توافق تبادل اسرا پایان خواهد یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، یائیر لاپید امروز یکشنبه گفت: جنگ بدون توافق تبادل اسرا به پایان خواهد رسید و آرامش در جنوب (نوار غزه) منجر به آرامش در شمال (جبهه نبرد بین رژیم اسرائیل با حزب الله لبنان) نیز خواهد شد و این بهترین گزینه است.

وی با اذعان به ناتوانی و ضعف رژیم صهیونیستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای خارج کردن این رژیم از انزوای بین المللی پس از جنایات گسترده در نوار غزه و ایران هراسی گفت: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نباید به تنهایی با ایران بجنگند بلکه باید تمام دنیا را متحد کند، به همین دلیل جنگ باید متوقف شود.

لاپید با اشاره به فرسودگی ساختار سیاسی و نظمی رژیم صهیونیستی درپی نزدیک به 9 ماه از جنگ گفت: جنگ غزه باید متوقف شود زیرا اسرائیل به دو سال زمان برای تقویت سیاسی و نظامی خود نیاز دارد.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهارات خود به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر 2023 (آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین) و لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره علل این شکست گفت: تماس‌هایی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر در راستای تشکیل کمیته رسمی تحقیقات در مورد حوادث هفتم اکتبر وجود ندارد. قانون روشن است و رئیس دادگاه عالی اسرائیل باید تشکیل کمیته حقیقت یاب را مشخص کند. اجازه هیچ نوع درستکاری و فریب کاری را نخواهم داد و ما به کمیته حقیقت یاب نیاز داریم که باید فورا تشکیل شود.

این اظهارات لاپید درحالی است که تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی همچنان ادامه دارد و تظاهرات کنندگان صهیونیست شنبه شب با تجمع در 80 نقطه از جمله شهرهای تل آویو و قدس اشغالی و حیفا بار دیگر خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین شدند.

با گذشت حدود ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به نوار غزه نه تنها نتوانسته است، اسرای مذکور را بازگرداند بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

این امر منجر به آغاز موج گسترده ای از اعتراضات توسط خانواده های اسرای مذکور در سراسر سرزمین های اشغالی شده است. رژیم صهیونیستی همچنین به دومین هدف اعلامی خود از جنگ علیه نوار غزه یعنی نابود کردن جنبش حماس نیز نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha