۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85524753
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۳ هزار واحد خون در گیلان اهدا شد

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبر: 85524753
افزون بر ۲۳ هزار واحد خون در گیلان اهدا شد

رشت - ایرنا - مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: ۲۳ هزار و ۴۹۵ نفر طی سه ماهه نخست امسال در استان خون اهدا کردند که از این تعداد سه هزار و ۴۸۷ نفر باراولی هستند.

دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر برای مشارکت در این کار خیر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۹۵ نفر مجاز به اهدا شدند.

وی با بیان اینکه اهدای خون در سه ماه بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱۲ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: ۲۲ هزار و ۷۲۴ نفر از اهداکنندگان خون مرد و ۷۷۱ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون گیلان بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان طی این مدت در استان ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر اهداکننده مستمر، ۶ هزار و ۸۲۵ نفر باسابقه و سه هزار و ۴۸۷ نفر باراولی هستند.

وی با تشریح برنامه‌های انجام شده انتقال خون گیلان در سه ماه نخست امسال بیان کرد: برگزاری همایش تجلیل از اهداکنندگان و حامیان اهدای خون به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان و رونمایی از پویش موسسه گیل یاران اهدای خون با عنوان جویندگان طلای سرخ از جمله این برنامه ها بوده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان بیان کرد: اهدای خون خادمیاران به مناسبت دهه کرامت به نیابت از امام مهربانی‌ها، اصناف و کارگران، رشد ۱۹ درصدی اهدا توسط جوانان در ماه مبارک رمضان، حضور اتوبوس سیار در شبهای قدر در گلزار شهدای رشت و اجرای پویش کشوری فرشتگان رمضان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سه ماهه نخست امسال است.

بیشتر بخوانید:

مشارکت جوانان گیلانی در اهداء خون طی ماه رمضان ۱۹ درصد افزایش یافت

۲۶ نفر از اهداکنندگان مستمر خون در گیلان تجلیل شدند

هزار و ۵۸۱ گیلانی در شب‌های قدر خون اهدا کردند

استان گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

مردم نوعدوست استان پارسال ۹۰ هزار و ۹۴۷ واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴.۵۴ درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha