تصمیم جدی «حدادیان» برای واگذاری «نساجی»

ساری- ایرنا- سخنگوی باشگاه نساجی گفت: تصمیم حدادیان برای واگذاری نساجی جدی است و پیشنهادهایی هم به باشگاه رسید، اما برای مالک مهم است که خریدار اهلیت داشته باشد و نساجی به روند اداره حرفه‌ای سال‌های اخیر ادامه دهد.

علی عالی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آقای حدادیان وظیفه‌ای برای نشاط عمومی در مازندران ندارد و از جیب برای باشگاه نساجی خرج می‌کند. فوتبال هیچ منفعت مالی ندارد و هزینه‌هایش برنمی‌گردد. نه حق پخش، نه تبلیغات دور زمین و نه فروش بلیت، عایدی برای باشگاه‌داری ندارد.

وی کم‌توجهی‌های مسئولان و دستگاه‌های مرتبط به باشگاه‌داری بخش خصوصی در کشور را عامل دلسردی سرمایه‌گذاران حوزه ورزش بیان کرد و افزود: انگار برای هیچ‌کس مهم نیست که چرا بخش خصوصی از فوتبال فرار می‌کند. بخش خصوصی با چه انگیزه‌ای باید در فوتبال حضور داشته باشد؟ البته خوشحالم دست‌کم برای رسانه‌ها این موضوع اهمیت دارد.

سخنگوی باشگاه نساجی با اشاره به حمایت‌های حدادیان از فوتبال مازندران خاطرنشان کرد: در تاریخ فوتبال مازندران سابقه نداشت تیمی تا این میزان حرفه‌ای اداره شود. تیمی که امروز برای فروش آماده است، نه بدهی دارد و نه پرونده باز. آقای حدادیان برای این تیم شخصیت ساخت.

تصمیم جدی «حدادیان» برای واگذاری «نساجی»

عالی ادامه داد: در فوتبال ایران سابقه داشت هواداران یک تیم با چند هواپیمای اختصاصی برای تشویق به شهر دیگر بروند؟ همان تیمی که مشکل بدهی، حمل‌ونقل، محل اسکان و حتی تامین آب معدنی داشت، در دوره مالکیت آقای حدادیان با هواپیمای اختصاصی جابه‌جا می‌شد و بهترین امکانات برای تیم فراهم شده بود.

وی با انتقاد از مدیران استان بابت کم‌توجهی به نساجی و حل مشکلات زیرساختی مرتبط با این تیم اظهار کرد: مجموعه استان چه قدمی برای تیم برداشت؟ بخش اعظم هزینه‌های مرمت استادیوم را هم که مالک برعهده گرفت. ولی در اجرا دوستان کاری کردند که همین الان ۳۴ ایراد اساسی اعلام شده و سازمان لیگ اجازه بازی در فصل بعد را نمی‌دهد. همین یک مسئله باعث شد مجوز حرفه‌ای ما تبدیل به مجوز ملی شود. هیچ‌کس هم در استان پاسخگو نیست.

سخنگوی باشگاه نساجی افزود: انگیزه‌ای برای ادامه کار وجود ندارد. چون آقای حدادیان به دنبال تحول است و مدیران دولتی حفظ وضع موجود را دنبال می‌کنند. فعالیت بخش خصوصی در فوتبال ایران یک تراژدی نافرجام است.

عالی خاطرنشان کرد: قوانین فوتبال ایران برای تیم‌های دولتی نوشته شده است. برای همین نه حق پخشی داده می‌شود و نه عزمی برای افزایش درآمد تبلیغات محیطی دیده می‌شود. خیال‌شان راحت است که برای باشگاه‌های دولتی مشکلی پیش نمی‌آید. از آن سو قوانین کپی‌رایت هم در کشور رعایت نمی‌شود. درآمد روز مسابقه هم تحت تاثیر سهم‌خواهی‌هاست.

تصمیم جدی «حدادیان» برای واگذاری «نساجی»

وی با بیان این‌که عزمی در مدیریت استان برای حمایت‌های سخت‌افزاری وجود ندارد، تصریح کرد: همه بخش خصوصی را به چشم عابربانک می‌بینند. به‌نظر شما با این وضعیت آقای حدادیان هواپیمای جدید وارد ناوگان کند توجیه اقتصادی و اجتماعی دارد یا برای باشگاه هزینه غیرقابل بازگشت داشته باشد؟

سخنگوی باشگاه نساجی افزود: البته آقای حدادیان چنین دیدگاهی ندارد. در دوره شهاب الدین عزیزی‌خادم شاهد بودم برای تیم‌ملی فوتبال زنان پرواز اختصاصی و رایگان در نظر گرفت. در همه این سال‌ها بی‌منت برای نساجی هزینه کرد. اما بی‌توجهی عامدانه‌ای در ساختار مدیریتی کشور وجود دارد که بخش خصوصی را دلسرد می‌کند. همه از فوتبال فراری هستند و یک نفر هم که پیدا شده و با این رویکرد از فوتبال مازندران حمایت می‌کند، این‌گونه دلسرد می‌شود.

عالی یادآور شد: ما شاهد یک رقابت نابرابر در فوتبال ایران هستیم. بخش خصوصی توان رقابت با بخش دولتی و هزینه‌هایش ندارد. نگاهی به وضعیت سقف قراردادها نشان می‌دهد که چطور باشگاه‌های دولتی آن را دور می‌زنند. وضعیت داوری هم اسفناک است و از وعده‌ها ناامیدیم. ما با سیستمی باید رقابت کنیم که سکه هدیه می‌دهد. حتی رفتار حرفه‌ای در مازندران را هم نمی‌بینیم. باید به مالک حق داد. خدا عاقبت فوتبال مازندران و باشگاه نساجی را ختم به خیر کند.

به گزارش ایرنا، کادر مدیریتی و مالک باشگاه نساجی چندی پیش اعلام کردند به دلیل آن‌چه که کم‌توجهی برخی مسئولان و اجحاف در حق این باشگاه خصوصی بیان کرده‌اند قصد فروش امتیاز باشگاه نساجی را دارند.

مالکیت باشگاه نساجی مازندران آذر ۱۳۹۸ با واگذاری سهام فرهاد صنیعی‌فر به رضا حدادیان از حالت مشترک بین این دو سرمایه‌گذار خارج شد و به طور کامل در اختیار حدادیان قرار گرفت.

مهم‌ترین اتفاقات تاریخ باشگاه ۶۴ ساله نساجی مازندران در زمان مالکیت رضا حدادیان رقم خورد. کسب عنوان قهرمانی جام حذفی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا حاصل تلاش و حمایت‌های رضا حدادیان از باشگاه نساجی بود. بر همین اساس نیز حدادیان بین هواداران نساجی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی تصور جدایی او از باشگاه می‌تواند برای هواداران نگران‌کننده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha