داوران چهارمین جایزه نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی در شهرکرد اعلام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: شهرام کرمی، میلاد اکبرنژاد و غلامحسین دولت‌آبادی به عنوان داوران " چهارمین جایزه نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی " در شهرکرد معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، امین بسیم روز شنبه در خصوص روند برگزاری این جشنواره افزود: چهارمین جایزه نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی به منظور ارج نهادن به هنر نمایشنامه‌نویسی و با هدف تولید نمایشنامه و معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق و دست‌یابی به تولیدات نمایشی مطلوب و اثرگذار از سوی حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جایزه به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و نمایشنامه‌های منتخب این جایزه به صورت مجموعه نمایشنامه به چاپ خواهد رسید که مجموعه نمایشنامه «سکوت شب یلدا» منتخبی از آثار دوره‌های قبلی این جایزه نمایشنامه‌نویسی در چهارمحال و بختیاری است.

بسیم هدف از نام‌گذاری این جایزه را با عنوان « شیدای دهکردی» معرفی یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: عباس‌خان اسحاق شیدای دهکردی از شعرای قرن چهاردهم هجری است که اهل استان چهارمحال و بختیاری بود.

به گفته وی، ۲۰ تیرماه نشست جمع‌بندی و داوری آثار چهارمین جایزه نمایشنامه نویسی شیدای دهکردی در تهران برگزار خواهد شد و منتخبین این جایزه اوایل مرداد ماه ۱۴۰۳ در شهرکرد معرفی می شود.

به گزارش ایرنا، میرزا عباس خان چهارمحالی معروف به " شیدای دهکردی " بنیانگذار مجله ادبی " دانشکده" و مدیر مسوول روزنامه "بلدیه" در اصفهان قدیم بود و از یکی از شاعران و پیشگامان روزنامه نگاری ایران شناخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha