۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85524848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز زنجان هزینه شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ نقطه پرحادثه استان رفع شد که هفت نقطه مصوب کشوری و ۱۱ نقطه پرتصادف و مستعد نیز از پروژه‌های ابلاغی سازمان بود که با یک هزارو ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار رفع و اصلاح شد.

اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی مناطق مستعد حادثه استان از جمله اولویت‌های مهم این اداره کل قرار دارد که در این زمینه اقداماتی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از این کار، نسبت به رفع این نقاط با هدف کاهش تصادفات اقدام شده و اهتمام مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جهت اصلاح این نقاط در تمامی شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

این مسوول همچنین، اجرای ارتقای ایمنی آزادراه زنجان- قزوین را از دیگر اقدامات انجام گرفته این اداره کل عنوان کرد و اظهار داشت: تجهیز به بلوک مفصلی در راستای ارتقای ایمنی آزادراه زنجان - قزوین، طی چند قرارداد با جداسازی لاین رفت و برگشت با «بلوک مفصلی» صورت گرفت.

اسماعیلی گفت: بر این اساس، اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال بود و مسیرهای رفت و برگشت این اتوبان به طول ۱۰۴ کیلومتر جدا سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اجرای ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط‌کشی با اعتباری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال، همچنین خط‌کشی سرد، تعمیر و نصب گاردریل، احداث روشنایی طولی، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی، علایم اخطاری و انتظامی و مسیر نما و غیره را از دیگر اقدامات این دولت در حوزه توسعه ایمنی راه‌ها ذکر کرد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha