۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی اختصاص یافت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۶ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ از محل مولدسازی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۳ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم احداث و مقاوم سازی شده و مشارکت خیران در این امر، ۵۰ درصد بوده است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه ۲ دهم از محل درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص یافته که ۲۰ هزار میلیارد تومان به درآمد ما اضافه می‌کند، با این میزان درآمد می‌توان مشکل کلاس‌های درس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی را در ۵ سال رفع کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمبود مدرسه در حاشیه شهرهای بزرگ وجود دارد و اکنون خیران، در مناطق کم تراکم مدرسه نمی‌سازند.

کمیساریای عالی باید سالانه ۵۰ مدرسه برای اتباع بسازد

خان محمدی درباره ساخت مدارس توسط کمیساریای عالی پناهندگان هم توضیح داد: ۱۱۱ مدرسه در ۱۰ سال اخیر توسط آنها ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع داریم که عمدتا از ظرفیت مدارس ایرانی برای پوشش تحصیلی آنها استفاده می شود، گفت: اکنون ۲۲ مدرسه در حال احداث است و ۶ پروژه در محل‌های چالشی پیشنهاد دادیم که در  حال بررسی است.

خان محمدی افزود: کمیساریای عالی برای کمک به ما باید ظرفیت ساخت مدارس را به سالانه ۵۰ مدرسه افزایش دهد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره سرویس بهداشتی مدارس نیز اظهار کرد: ساخت ۱۴ هزار سرویس بهداشتی مورد توجه بود که ۸ هزار مورد تأمین شده است.

خان محمدی خاطر نشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز سرویس بهداشتی مدارس در نظر گرفته شده است و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم که تخصیص آن به طور ۱۰۰ درصد باشد.

علیرضا راشکی معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این نشست درباره بیست و ششمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: از ۸۴ خیّر ملی و نمایندگان استانی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در بیست و ششمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز تقدیر خواهد شد.

وی افزود: در این همایش از میان ۶۵۰ خیّر استانی، ۲۲ خیّر برجسته استانی و ۱۲ خیّر برتر ملی تندیس ویژه دریافت می‌کنند. همچنین قرار است از خیّر خانواده شهدا، خانواده گنجی خیّر برتر نمونه خارج از کشور که فوت کرده‌ است، خیّر جامعه بانوان، خیّران فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی و ۲ موسسه خیریه و خیّر برتر مدرسه‌یار با هدف فرهنگ سازی مدرسه یاری در کنار مدرسه‌سازی تقدیر شود.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: اسامی ۳۱۳ خیّر برجسته کشوری از زمان‌های دور تا کنون احصا شده است و از کتاب خیران برجسته رونمایی می‌شود و به ۷ نفر از آنها از سوی معاون اول رئیس جمهور تندیس ویژه اعطا خواهد شد.

راشکی یادآورشد: معلم و دانش‌آموز خیّر قهرمان و گروه‌های جهادی هم در این همایش تقدیر خواهند شد.

همچنین خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان مدرسه ساز کشور در این نشست اظهار کرد: ۶ هزار بانوی خیّر مدرسه ساز داریم و می‌توان گفت که ۲۵ درصد کارهای خیر توسط بانوان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha