آخرین وضعیت فضانوردان استارلاینِر

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85524934
آخرین وضعیت فضانوردان استارلاینِر

تهران- ایرنا- مقامات ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا) ضمن بیان آخرین وضعیت فضانوردان فضاپیمای استارلاینر، اطمینان دادند که آن‌ها در فضا سرگردان نیستند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، وبگاه نیویورک پُست در گزارشی آورده است: مقامات ناسا اعلام کردند: فضاپیمای بوئینگ استارلاینر به دلیل مشکلات مکانیکی در ایستگاه فضایی بین‌المللی مانده و دچار تأخیر در بازگشت به زمین شده است؛ اما فضانوردان این فضاپیما در فضا سرگردان نیستند.

بوچ ویلمور (Butch Wilmore) فرمانده استارلاینر و دستیار وی سونیتا ویلیامز (Sunita Williams) پس از پرتاب به فضا در اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار بوئینگ در ۵ ژوئن (۱۶ خرداد)، از هفته‌ها پیش در ایستگاه فضایی محبوس شده‌اند.

آخرین وضعیت فضانوردان استارلاینِر

قرار بود آن‌ها در ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) پس از یک هفته حضور در ایستگاه فضایی به زمین بازگردند؛ اما رانشگرهای فضاپیمای آن‌ها هنگام پهلو گرفتن در ایستگاه دچار مشکلاتی شد. آن‌ها همچنین با نشت هلیوم مواجه شدند و این مشکل باعث شد آن‌ها در فضا بمانند تا مهندسان بتوانند مشکلات را بررسی کنند.

استیو استیچ (Steve Stich)، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، به خبرنگاران گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشت فضاپیما مشخص نکرده‌ایم. تا زمانی که آزمایش را کامل نکنیم، تاریخ خاصی را اعلام نمی‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha