نبود سرویس مدارس؛ سد راه دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: تامین هزینه های سرویس یکی از اساسی‌ترین مشکلات دانش‌آموزان استثنایی استان محسوب می شود که در این زمینه به اعتبار بیشتری نیاز است.

سیدتقی عطاردی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین سرویس مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان ماهانه ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که پارسال بخش کمی از این مبلغ به وسیله خانواده ها و مابقی باید به وسیله دولت تامین شد.

وی درباره مشکلات دانش آموزان استثنایی در استان گفت: بخش زیادی از خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه استان از قشر ضعیف و ناتوان مالی هستند که توان تامین هزینه های مربوط به سرویس مدارس را ندارند از این رو انتظار می رود دولت در تامین این هزینه ها کمک کند.

عطاردی اظهار کرد: اکنون یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند که قریب به اتفاق این افراد نیازمند سرویس برای رفت و آمد به مدرسه هستند و پارسال ۴۲ میلیارد ریال برای سرویس مدارس استثنایی استان هزینه شد.

سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: دولت، شهرداری ها را مکلف به مشارکت در تامین هزینه های سرویس مدارس استثنایی کرده است اما پارسال هیچ یک از شهرداری ها در این باره اقدام نکرده اند و امید می رود با همکاری مناسب این نهاد، مشکل این دانش آموزان برطرف شود.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۷۰۰ نفر دانش آموز با نیازهای ویژه در ۱۰۷ مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha