۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85525103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه دینامیکی سرمایش و گرمایش هوا در بیرجند ساخته شد

بیرجند - ایرنا - سامانه دینامیکی سرمایش و گرمایش هوا با هدف به‌ کارگیری در مصارف خانگی و جایگزینی برای کولرهای آبی و گازی به همت محققان دانشگاه بیرجند ساخته شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، شناخت و ساخت سامانه دینامیکی سرمایش و گرمایش هوا برای مصارف خانگی و جایگزینی کولرهای آبی و اسپلیتر (کولرهای گازی) به منظور حذف ۱۰۰ درصد آب مصرفی و کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصد برق مصرفی انجام شده است.

این طرح توسط دکتر بهزاد امیدی کاشانی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی در دوره فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت در شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اجرا شد.

بنا به این گزارش، ایده اصلی طرح براساس شناسایی و مهندسی معکوس روش جدیدی به نام سرمایش دینامیکی هوا است که توسط یگ گروه از دانشمندان فیزیک کشور اوکراین در سال ۲۰۲۳ ثبت جهانی شده است.

در این روش علاوه بر حذف آب و مواد مبرد برای ایجاد سرمایش، هوا به طور مستقیم توسط تبدیل انرژی درونی به انرژی جنبشی، دمای آن به نحو چشمگیری تا ۷۰ درجه زیر صفر کاهش می‌یابد. در این فرصت مطالعاتی طراحی قطعه کاری این ایده توسط نرم افزار سالید وورک به دست آمده و مدل‌سازی ایرودینامیکی آن توسط نرم افزار انسیس فلوئنت انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha