۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85525146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوره آموزشی تخصصی جستجو و نجات در سیلاب در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: دوره آموزشی تخصصی جستجو و نجات در سیلاب با حضور ۳۰ نفر از نجاتگران در این استان آغاز شد.

حکمت اله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره با هدف ارتقای سطح آمادگی نجاتگران هلال‌ احمر استان در بلایا و سیلاب و پاسخگویی مطلوب به حوادث احتمالی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: موارد آمادگی جسمانی دوره پایه تخصصی جستجو و نجات در سیلاب شامل دو ۴۵ متر، دو میدانی ۵۴۰ متر، دراز و نشست، معلق ماندن و فشار موازی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، معرفی و شناخت محیط‌های آبی، پدیده‌های طبیعی و غیر طبیعی موثر در بروز سیلاب، شناخت و کاربری تجهیزات امداد و نجات در سیلاب، خطرات بالقوه در سیلاب و اصول شناوری را از دیگر آیتم های این دوره تخصصی ذکر کرد.

هاشمی افزود: فیزیولوژی غرق شدگی و کمکهای اولیه در سیلاب، ایمنی و آمادگی در مقابله با سیلاب ، اقدامات موثر در کنترل سیلاب و آب گرفتگی، ملاحظات انتقال افراد از محیط‌های سیلابی به مناطق امن، اصول تخلیه‌ سیلاب از اماکن و تأسیسات، ارزیابی در حوادث سیلاب و کمک به سازماندهی و بقای سیل زدگان از آیتم های مهارتی این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: دوره تخصصی جستجو و نجات در سیلاب با حضور ۳۰ نفر از نجاتگران مرد واجد شرایط هلال‌ احمر استان زنجان به مدت پنج روز در مرکز آموزش‌های تخصصی شمالغرب ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha