۲۰ واحد تولیدی قزوین در فرآیند جایزه ملی کیفیت ایران ثبت نام کردند

قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ۲۰ واحد تولیدی این استان در فرآیند هجدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران شرکت کردند که ارزیابان پژوهشگاه استاندارد کیفیت آنها را ارزیابی می کنند.

میترا عقیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ارزیابی های جایزه ملی کیفیت برای واحد تولیدی استان قزوین از امروز /۱۰ تیرماه/ آغاز شده و واحد تولیدی هفت الماس به عنوان اولین متقاضی حضور در این رویداد، مورد ارزیابی تیم های تخصصی قرار گرفت.

وی افزود: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، براساس مفاد ماده سه این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران مرجع رسمی حاکمیتی در کشور و عهده‌دار سیاست‌گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید، ارایه و یا به کشور وارد و یا صادر می‌شود.

عقیلی خاطرنشان کرد: این سازمان، براساس بند ۲۰ ماده هفت قانون مذکور، مرجع رسمی تعیین جایزه ملی کیفیت ایران (به عنوان تنها جایزه رسمی کشور در حوزه کیفیت) و متولی برگزاری مراسم و اعطای جایزه مزبور در کشور با ارزیابی دقیق و نظارت همه جانبه است.

این مسوول با بیان اینکه جایزه ملی کیفیت کشور مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام در سطوح مختلف شامل اهتمام و اشتهار به کیفیت (یک الی ۴ ستاره)، تندیس (برنزین، سیمین و زرین) است، توصیح داد: این جایزه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین ویژگی سازمان های ایرانی با بهره‌برداری از دانش روز مدیریت و شاخص هایی از جمله تفکر جهادی، تاب آوری اقتصادی، مسئولیت های اجتماعی، تکلیف گرایی دینی و اخلاقی و معنویت سازمانی طراحی شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: جایزه ملی کیفیت کشور یک مدل کاملا ملی محسوب می شود که قابلیت بهره‌برداری از سوی سازمان های خارجی را نیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha