۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبر: 85525225
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروژه های عمران شهری در کلانشهر شیراز بی وفقه فعال است

شیراز-ایرنا-برای توسعه خدمات شهری و خدمت رسانی به اهالی کلانشهری مانند شیراز با دو میلیون نفر جمعیت سیستمی نیاز است که شبانه روزی بوده و عمران و آبادانی این شهر وقفه و خواب نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدتی است که تکمیل و ساخت پروژه های زیرساختی بزرگ مقیاس و شهری شیراز بصورت شبانه روزی، بدون وقفه و سه نوبته در حال انجام است.

تقاطع غیرهمسطح جام جم و دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت واقع در بلوار چمران شیراز ۲ پروژه بسیار مهم و تأثیرگذار در راستای کاهش ترافیک درونشهری شیراز است که خبرنگاران و اهالی رسانه به همراه مدیران شهری بامداد گذشته از آن بازدید و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفتند.

پروژه های عمران شهری در کلانشهر شیراز بی وفقه فعال است

شهردار شیراز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: بازدیدهای شبانه برای تسریع در توسعه خدمات شهری مدتی است در دستور کار مدیریت شهری شیراز قرارگرفته که براساس بررسی ها تغییرات در اجرای پروژه‌ها کاملاً محسوس است.

محمدحسن اسدی افزود: پروژه تقاطع جام جم یکی از پروژه‌های مهم شیراز است که از یک دهه گذشته شهرداری شیراز در تلاش بود که گره اجرای این کار باز شود که درنهایت در سال گذشته صورت گرفت.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی انجام شده در این پروژه، ادامه داد: در حال حاضر عملیات احداث دیوار جایگزین انجام شده است.

پروژه های عمران شهری در کلانشهر شیراز بی وفقه فعال است

شهردار شیراز همچنین با اشاره به بازدید از دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت-چمران، از این پروژه و تقاطع غیر همسطح جام جم به عنوان دو پروژه بسیار مهم و تأثیرگذار شهر شیراز نام برد.

وی اظهار کرد: اقدامات عمرانی پروژه ها در حال اجرا است و نوبت شب بسیاری از پروژه ها فعال است و بسیاری پروژه ها نیز ۲۲ ساعت در طول شبانه روز در حال اجرا است و تنها ۲ ساعت برای تغییر نوبت عوامل اجرایی، اجرای پروژه ها متوقف می شود.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید اظهار کرد: کلانشهر شیراز طی دو سال گذشته به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است و این اقدام همت بلندی می‌طلبد تا با این حجم از کار عمرانی مؤثر، برگ زرین دیگری برای شهر و شهروندان برای آینده این کلانشهر رقم بخورد.

پروژه های عمران شهری در کلانشهر شیراز بی وفقه فعال است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: تقاطع جام جم پروژه مهم و تأثیرگذار شهری است.

محمد امین افزود: با توجه به اینکه شروع بزرگراه آیت الله حائری شیرازی از بزرگراه آیت الله محلاتی و در اتصال با پروژه سپهبد شهید سلیمانی و پروژه جام جم بوده، نیاز است تا یک تقاطع چند سطحی در این مکان ایجاد شود تا اتصالات تکمیل شود.

وی تصریح کرد: بیش از یک دهه است که مذاکرات مختلفی برای تملک زمین در این محور در انجام است که در نهایت با تلاشهای استاندار فارس، شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز این اقدام محقق شد و یک تفاهمنامه مشترک میان شهرداری، استانداری و صدا و سیمای مرکز فارس و تهران منعقد و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

امین خاطرنشان کرد: چالش اصلی این پروژه تملک زمین و ایجاد یک بستر برای احداث پلهای این تقاطع است.

وی ادامه داد: در نخستین بازدید صورت گرفته در فروردین سال جاری از این پروژه، عملیات خاکبرداری این پروژه آغازشده بود و امروز نیز با تلاش بسیار خوبی که سازمان عمران دارد عملیات دیوار گذاری در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این پروژه از ۲ بخش تشکیل شده است که فاز نخست آن با احداث یک زیرگذر در کتابخانه مجاور دانشگاه شیراز اجراشده است، همچنین فاز دوم آن در قالب احداث پلهایی است که با اجرای یک چپگرد مسیر خروج از بلوار آیت الله حائری شیرازی به بولوار جمهوری اسلامی فراهم خواهد شد و یک ورودی برای بزرگراه آیت الله حائری شیرازی ایجاد خواهد شد.

امین تأکید کرد: اجرای عملیات عمرانی پروژه جام جم یکساله پیش‌بینی‌شده است و در صورت رفع معارض زمین و بسترسازی کامل، اقدامات عمرانی در سایر بخشها آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: برآورده هزینه اجرایی این پروژه حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha