۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85525279
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استان بوشهر ۹ سد در دست ساخت و مطالعه دارد

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85525279
استان بوشهر ۹ سد در دست ساخت و مطالعه دارد

بوشهر-ایرنا- معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: چهار سد در این استان در دست ساخت است و پنج سد نیز در وضعیت انجام مراحل مطالعاتی قرار دارد.

جمشید تویل روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سدهای درحال اجرا شامل دشت پلنگ در شهرستان دشتی، سد دالکی و سد دهرود در شهرستان دشتستان و سد باهوش در شهرستان تنگستان است.

وی بیان کرد: سدهای در حال مطالعه نیز دره گپ و رَجدون گناوه، سد رودخانه چهارروستایی (سد رستم)، سد کلاکل در جم، سد کاردانه در شهرستان دشتی است که به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: سد دالکی، سد دشت پلنگ، سد دهرود، سدباهوش از جمله طرح‌هایی است که هم اکنون درحال اجراست.

تویل عنوان کرد: ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این سدها نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به ایجاد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب روان آب هرساله در استان در شرایط تکمیل این سدها، ۷۰ درصد روان آب‌ها مهار و به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید

آبگیری سد دشت پلنگ بوشهر در سالجاری

بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور در بوشهر آبگیری می‌شود

۴ سد جدید در بوشهر ساخته می‌شود

تویل یادآور شد: با توجه به اینکه استان بوشهر در انتهای حوزه‌های آبریز قرار دارد، آورد این حوزه‌ها و روان آب‌های حاصل از آن در دریا تخلیه می‌شود.

وی گفت: این روان‌آب‌ها بیشتر آب باران و آب شیرین است که چنانچه مهار و به بهره برداری برسد ظرفیت خوبی برای تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی استان فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha