گرما در کلانشهر اصفهان به ۴۲ درجه سانتیگراد رسید

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت:بیشینه دمای هفت شهر استان روز یکشنبه ۱۰ تیر از ۴۰ درجه سانتیگراد عبور کرد و کلانشهر اصفهان با ثبت ۴۲ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان شد.

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم شهرهای "آران و بیدگل، بادرود، کبوترآباد و مهاباد" امروز دمای ۴۰ درجه، "خور و بیابانک" دمای ۴۱ درجه و کلانشهر اصفهان و خمینی شهر دمای ۴۲ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان این که دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد افزود: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۴۱ و در خنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

محمدرضا رفیعی افزود: در ۲۴ ساعت آینده خمینی شهر با ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و "بویین میاندشت" با ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش بینی می‌شوند.

وی ادامه داد: برای نیمه شرقی و شمال استان اصفهان از اواخر امروز یکشنبه تا نیمه تیر افزایش سرعت باد همراه با فعال شدن کانون های گرد و خاک،کاهش دید و افت کیفیت هوا پیش بینی می شود که در این خصوص از سوی هواشناسی هشدار زرد صادر شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در این مدت برای مناطق غرب استان اصفهان نیز افزایش ابر و توفان لحظه ای پیش بینی می شود.

رفیعی همچنین درباره قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، حضور و فعالیت سالمندان و کودکان در فضای باز، اختلال در مسیرهای مواصلاتی شرق استان اصفهان، آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و تجهیزات شهری و سقوط درختان فرسوده هشدار داد.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد در مبارکه با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

هواشناسی استان پیش از این درباره مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه ۲ بار «هشدار زرد» صادر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha