قاضی زاده هاشمی: شهید رئیسی برای خدمت رسانی به مردم شب و روز نمی‌شناخت

تهران- ایرنا- سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع حامیان «سعید جلیلی» در اسلامشهر گفت: رئیس جمهور عزیز و شهید ما برای بودن در کنار مردم و گفت‌وگو با آنان شبانه‌روز نمی‌شناخت و جانش را در این مسیر فدا کرد. شهید رئیسی برای خدمت رسانی به مرم شب و روز نمی‌شناخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی شامگاه یکشنبه دهم تیر ماه در اجتماع بزرگ حامیان سعید جلیلی در اسلامشهر ضمن گرامیداشت یاد خاطر شهید جمهور، اظهار داشت : شهید آیت الله رئیسی برای کنار مردم بودن و خدمت رسانی به مرم شب و روز نمی شناخت و در راه خدمت جانش را فدا کرد.

وی افزود: آخرین روز که به سفر آذربایجان رفته بودند پرواز ایشان با یکساعت و نیم تاخیر بود، به این دلیل که وقتی پروژه را افتتاح می کنند مردم روستایی که نزدیک بوده از ایشان درخواست می کنند که نماز جماعت را با هم بخوانند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در طی مسیر آب گل آلودی بر اثر سیل ایجاد شده بود ایشان وارد همان سیلابی می شودند که مردم را گرفتار کرده بود.

وی بیان داشت: شهید راه خدمت ،می خواست به مردم بگوید غیر از این که من وظیفه دارم به شما رسیدگی کنم درد و حزن شما درد و حزن من است.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در ادامه اضافه  کرد: درکنار این مردم درس خواندیم، ذره ذره آمدیم بالا و عده ای نو کیسه شدند، خودشان را فراموش کردند و اگر به ۴۰ سال قبل برگردیم می بینیم که کسی نبودند و چیزی نداشتند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه آنها امروز ثروتمند هستند و ثروت آنها قابل مقایسه با دیگران نیست، بیان کرد: آنها تمام این مدت هم سر کار بودند وقتی کسی بازاری و کار آفرین است دستی در کارهای اداری واجرایی ندارد و تلاش می کند به لحاظ اقتصادی نانی فراهم می کند.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی افزود: کسی که ۳۰ سال از ۴۰ سال را سر کار بوده مسئولیت داشته چگونه این ثروت را جمع کرده و چگونه هر متر خانه او ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارزش دارد در حالی که می بینم یک متر خانه او از حقوق یک سال برخی از افراد بیشتر ارزش دارد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha