۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85525519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان تماس با اورژانس زنجان چهار درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: میزان کل تماس‌ها و منجر به اعزام اورژانس این استان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب چهار و پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

داریوش تقی لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه اول امسال ۴۷ هزار و ۹۴۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان برقرار و از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۴ تماس به اعزام منجر شد.

وی مجموع ماموریت های شهری و جاده ای استان را طی مدت یاد شده ۱۶ هزار و۳۹۳ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۲۴ ماموریت شهری بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش دارد و پنج هزار و ۹۶۹ مورد نیز جاده ای بود که در مقایسه با سه ماهه اول سال قبل تغییری نداشته است.

این مسوول ادامه داد: در مدت یاد شده آمار ماموریت های ترافیکی شهری استان یک هزار و ۷۲۴ مورد با یک هزار و ۹۹۳ مصدوم و ماموریت های غیرترافیکی شهری نیز هشت هزار و ۷۰۰ مورد با هفت هزار و ۴۸۰ مصدوم بود.

به گفته رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجانماموریت های ترافیکی جاده ای استان یکهزار و ۵۵۶ مورد با ۲ هزار و ۱۱۶ مصدوم و ماموریت های غیرترافیکی جاده ای نیز چهار هزار و ۴۱۳ مورد با سه هزار و ۸۴۰ مصدوم بود.

وی اظهار داشت: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سراسر استان است.

تقی لو با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده ای استان به طور میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha