۶۶۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به مهریز یزد اختصاص یافت + فیلم

یزد- ایرنا- مدیر آبفای مهریز یزد از اختصاص ۶۶۰ میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح‌های مختلف و تامین آب شهرستان خبر داد و گفت: همکاری مردم در استفاده درست از منابع موجود به خصوص در فصل تابستان موضوعی حیاتی است.

به گزارش ایرنا، " مصطفی مهدوی زاده " روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: ساخت سه مخزن پنج هزار مکعبی جزو طرح‌های محوری آبی است که با ساخت آنها نقش مهمی در تامین آب مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی دارد.

وی با بیان اینکه همکاری مردم به خصوص در تابستان در مدیریت مصرف باید مدنظر باشد ادامه داد: طی سال‌های اخیر با کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی شاهد همراهی مشترکان در مصرف مناسب آب هستیم و این روند مهم باید همچنان ادامه داشته باشد.

این مسئول یکی از طرح‌های مهم مورد نیاز شهرستان را ساخت یک مخزن ذخیره آب بزرگ پنج هزار مکعبی ذکر کرد که در حال مطالعه است و از سال آینده عملیات ساخت آن آغاز می‌شود و با بهره برداری از مخزن مشکل کمبود آب شهر مهریز بر طرف می‌شود.

مهدوی زاده تصریح کرد: برای ساخت این مخزن بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است که با اختصاص آن شاهد اجرای طرح در شهرستان خواهیم بود و مشکل آب منطقه تا حد زیادی حل می‌شود و هدف فقط خدمت به مردم و پاسخ به نیاز آبی شهروندان است.

وی میزان بدهی مشترکان آب شهرستان در مجموع شهر و مناطق روستایی به اداره آبفا را ۸۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این بدهی مربوط به افراد حقیقی و حقوقی است که باید در این خصوص بیش از گذشته اقدام و همکاری مناسب داشته باشند.

مدیر آبفا مهریز تعداد مشترکان آب شهرستان را ۲۳ هزار در شهر و ۱۳ هزار در مناطق روستایی ذکر کرد و همچنین تعداد چاه‌های تامین آب فعال موجود در مدار را ۱۸ حلقه ذکر کرد.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha