زیرساخت‌های شعب اخذ رای در خراسان جنوبی بررسی شود

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: مکان شعب اخذ رای نباید تغییر کند و در صورت ضرورت باید با ستاد انتخابات استان مکاتبه و قبل از هر تغییری در این زمینه زیرساخت‌های مورد نظر بررسی شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی عصر دیروز در اولین جلسه ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که با حضور وبیناری فرمانداران برگزار شد، افزود: درخواست‌های افزایش شعب نیاز به پیگیری دارد.

وی گفت: در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اتفاقات خوبی افتاد و پیکربندی دستگاه‌ها و استقرار صندوق‌ها در شعب به موقع انجام شد و دستگاه‌های احراز هویت در ساعت مقرر روشن شدند که در این زمینه در کشور عملکرد بسیار خوبی داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: فرمانداران باید از مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی مناسبی داشته باشند تا با رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را تقویت کنند و حداقل یک کارگاه آموزشی یک یا دو ساعته دیگر برای نمایندگان فرماندار برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه به همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه برای رای دادن الزامی است، متذکر شد: افراد دارای شناسنامه‌های جلد قرمز (قدیمی) باید کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

طالبی گفت: با وجود اطلاع رسانی بسیاری که توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، صدا و سیما و رسانه‌های استان انجام شد، بعضی از افراد با مدارک غیر از کارت ملی یا شناسنامه برای رای دادن به شعب مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه در جلسات ستاد انتخابات شهرستان‌ها از دستگاه‌های خدمات رسان دعوت و بر مراقبت‌های لازم در این خصوص تاکید شود افزود: تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های خدمات رسان در روز برگزاری انتخابات باید آماده باش باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه همه پیش بینی‌ها و تغییرات لازم در زمان قطعی برق باید انجام شود گفت: توزیع تعرفه‌های جدید هم انجام می‌شود و در مدیریت توزیع تعرفه‌ها باید دقت لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان نامزدها می‌توانند در جلسات هیات‌های اجرایی و شعب اخذ رای حضور داشته باشند، تصریح کرد: همه اقدامات مربوط به انتخابات باید بر اساس قانون انجام شود.

طالبی با اشاره به اعمال ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید بهترین امکانات در اختیار مجریان انتخابات قرار گیرد و نبود همکاری لازم در این زمینه پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرآیندهای انتخابات باید در سامانه جامع انتخابات کشور به طور کامل و در زمان مشخص ثبت شود، افزود: صندوق‌های اخذ رای رأس ساعت ۶ صبح مستقر و تا ساعت ۶:۳۰ دستگاه‌های احراز هویت روشن و ساعت هشت از هر صندوق یک استعلام انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: همه فرآیندهای انتخابات باید به خوبی مستندسازی و برای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ارسال شود.

وی گفت: فرماندار بیرجند با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی و مسئولان ستادهای نامزدها، آنها را نسبت به مسایل مربوط به انتخابات توجیه کند.

در ادامه این جلسه هر یک از فرمانداران استان مسایل مورد نظر همچنین سوالات خود را درخصوص برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند و مسئولان بخش‌های مرتبط هم توضیحات لازم را ارائه دادند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

۲ نامزد ریاست جمهوری که بیشترین آرا را به دست آوردند، با تایید صحت مرحله اول انتخابات توسط شورای نگهبان تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری مرحله دوم، فرصت تبلیغات دارند.

مرحله دوم انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود و ۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha