اجرای ۹ پروژه پژوهشی در حوزه گازرسانی استان آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از اجرای ۹ پروژه پژوهشی در حوزه گازرسانی استان با ۸۲ میلیارد ریال هزینه کرد در سه ماهه نخست سال جاری خبرداد .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی، نادر کمالی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری افزون بر پروژه های پژوهشی مهم و راهبردی، متناسب با نیازهای پژوهشی، این شرکت از ۱۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی حوزه گاز حمایت کرده است.

وی گفت: پژوهش و تحقیق در ارتقای بهره وری و بهبود مدیریت فرآیندهای صنعت گاز مهم بوده و کسب دانش فنی و بومی سازی ساخت تجهیزات، ارتقای فنون اجرایی، بهینه سازی فرآیندها و رفع معضلات عملیاتی، مهم ترین رویکرد پژوهشی در حوزه گازرسانی است.

وی با اشاره به اجرای موفق پروژه های پژوهشی کاربردی شرکت در حوزه ساخت تجهیزات گازرسانی افزود: امسال طراحی و ساخت یک نمونه لاین مارکر صحرایی غیرفلزی نانوکامپوزیت بتنی و تدوین پیشنویس استاندارد مشخصات فنی آن، طراحی و ساخت یک نمونه بدنه و قطعات داخلی رگولاتور Top Entry سایز ۶ اینچ کلاس ۶۰۰ و تست میدانی موفق آن، از جمله دستاوردهای مهم پژوهشی در عرصه نوآوری و کسب دانش فنی است.
کمالی اظهار کرد: ارزیابی آسیب پذیری شبکه خطوط تغذیه و توزیع گاز و تاسیسات گازرسانی شهرستان تبریز در برابر مخاطرات طبیعی و تهیه الگوریتم قطع گاز نیز به عنوان یکی از پروژه های مهم تحول استانی در حوزه مقاوم سازی و ارتقای ایمنی تاسیسات گازرسانی در زمان بحران، در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۲ مقاله علمی و پژوهشی این شرکت نیز در نشریات و کنفرانس های معتبر داخلی و بین المللی پذیرفته و چاپ شده است.

اجرای ۹ پروژه پژوهشی در حوزه گازرسانی استان آذربایجان شرقی

اختصاصی ۷۶۰ میلیارد ریال برای نصب بخاری های هرمتیک (هوابندی شده ) در آذربایجان شرقی

رئیس بهینه سازی مصرف انرژی و کربن شرکت گاز استان آذربایجان شرقی هم گفت: امسال با صرف ۷۶۰ میلیارد ریال، بخاری های پربازده و کم مصرف هرمتیک ( هوابندی شده ) جایگزین بخاری های معمولی می شود.

یونس نجفی با بیان اینکه جایگزینی بخاری های هرمتیک با سایر بخاری ها به دلیل بازدهی بالا منجر به کاهش ۵۰ درصدی مصرف گاز می شود، افزود: نصب چهار هزار بخاری هرمتیک برای سال ۱۴۰۳ هدف گذاری شده که در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۸۵۰ مورد محقق شده است.


نجفی با اشاره به سیاست های حمایتی از قشرو محروم جامعه و عمل به مسئولیت های اجتماعی اظهار کرد: تاکنون یکهزار و ۷۰۰ مورد از بخاری های هرمتیک به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافته است.

وی در مورد برنامه های راهبردی حوزه مصرف انرژی و کربن اظهار کرد: اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه ها، استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس، نصب بخاری های هرمتیک برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، عقد تفاهم نامه های همکاری با موسسه های علمی و پژوهشی و همچنین دستگاه های اجرایی ذیربط در مدیریت مصرف گاز و حفظ سرمایه های ملّی از جمله برنامه های اجرایی در حوزه مصرف انرژی و کربن خواهد بود.


رئیس بهینه سازی مصرف انرژی و کربن شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: اعتبار کل پروژه های مصرف انرژی و کربن در سال جاری یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است.

اجرای ۹ پروژه پژوهشی در حوزه گازرسانی استان آذربایجان شرقی

اجرای ۹ پروژه پژوهشی در حوزه گازرسانی استان آذربایجان شرقی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha