بررسی همکاری های فرهنگی و رسانه ای با حضور سفیر ایران در عراق

بغداد – ایرنا – راههای توسعه و گسترش همکاری های فرهنگی و رسانه ای میان ایران و عراق در دیدار هیات رسانه ای کشورمان با محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اعضای هیات رسانه ای و مطبوعاتی شرکت کننده در جشنواره روز ملی مطبوعات در بغداد که به دعوت اتحادیه خبرنگاران عراق برای شرکت در مراسم ویژه صد و پنجاه و پنجمین روز تاسیس مطبوعات عراق به بغداد سفر کرده اند، یکشنبه شب در دیدار با سفیر ایران در عراق ؛ درباره مناسبات دوجانبه به ویژه ارتباطات فرهنگی ، اجتماعی و رسانه ای بحث و تبادل نظر کردند.

محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق در این نشست با اشاره به طرح های مشترک در حال انجام در عراق ، همراهی و همکاری بخش های مختلف عراق برای حضور بخش های فنی و عمرانی و اقتصادی جمهوری اسلامی در این کشور را قابل تقدیر دانست.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار گسترده کشور عراق برای سرمایه گذاری و همچنین اشتراکات دو کشور، بر نقش و جایگاه تاثیرگذار رسانه ها در این حوزه تاکید کرد.

در این دیدار، پیرامون مناسبات دوجانبه به ویژه ارتباطات فرهنگی - اجتماعی و زمینه های توسعه آن بحث و تبادل نظر شد.

اعضای هیات رسانه ای به سرپرستی مصیب نعیمی کارشناس تحولات غرب آسیا و از فعالان رسانه ای ایران در این نشست نیز دیدگاه های خود در خصوص نقش تاثیرگذار رسانه ها در معرفی توانمندی ها و بسترسازی لازم برای بسط و توسعه همکاری ها در حوزه های مختلف را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha