۶۳ درصد واجدان شرایط گناباد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ۶۳.۷ درصد واجدان شرایط این شهرستان معادل ۴۴ هزار و ۵۴۵ نفر در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران افزود:‌ شهرستان گناباد بعد از شهرستانهای ششتمد و جغتای رتبه سوم مشارکت در استان خراسان رضوی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:‌ از مجموع ۴۴ هزار و ۵۴۵ نفر شرکت کننده در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان گناباد، ۴۴ هزار و ۵۱۳ نفر رای خود را به داخل صندوق انداختند، این تعداد شامل یک هزار و ۷۳۱ رای باطله و ۴۲ هزار و ۷۸۲ رای ماخوذه صحیح بوده است.

فرماندار گناباد تصریح کرد: در بین شرکت‌کنندگان و یا آراء ماخوذه صحیح در این دوره انتخابات ریاست جمهوری در گناباد ۱۹ هزار و ۸۵۱ نفر به سعید جلیلی، ۱۴ هزار و ۸۸ نفر به مسعود پزشکیان، هشت هزار و ۵۰۱ نفر به محمد باقر قالیباف و ۳۴۲ نفر به حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رای دادند.

وی گفت:‌ ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان را زنان و ۴۷ درصد را مردان تشکیل داده اند.

نصیری بیان کرد: چند مورد شکایت درخصوص بد اخلاقی‌ های انتخاباتی در زمان تبلیغات توسط برخی از افراد به ستاد انتخابات فرمانداری گناباد ارسال شده که موضوع در دست بررسی است.

وی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در گناباد را بسیار مهم دانست و خواستار توجه بیشتر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی نسبت به این مهم شد.

نصیری گفت: نمایندگان نامزدها و ستادهای ۲ نامزد انتخاباتی راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت تمایل به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی می توانند درخواست خود را به ستاد انتخابات گناباد ارایه دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۴۳ شعبه شهری و ۴۸ شعبه روستایی در شهرستان گناباد در حال برگزاری است و از این تعداد ۶۹ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار است.

۲ هزار نفر شامل هیات‌های اجرایی، نظارت و تامین امنیت دست اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان گناباد هستند و از مجموع ۶۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای در شهرستان گناباد سه هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha