۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85525608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات ریاست جمهوری در دیار الوند روی نقطه جوش

همدان-ایرنا- تب و تاب، حرارت و شور و حال ستادها و حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در دیار الوند این روزها به اوج خود رسیده و هرکدام از این دو گروه می کوشند تا در بزنگاه باقی مانده برای نامزد موردنظر خود رای جمع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دور اول و راهیابی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور بعد، ستادهای انتخاباتی این دو نامزد در همدان مانند سایر استان ها و شهرها برای تبلیغات و جلب نظر شهروندان به سمت نامزد خود به تکاپو افتاده اند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در همدان، ۵۷۲ هزار و ۴۸۳ نفر پای صندوق های رای حاضر شدند که نشانگر مشارکت ۳۹ درصدی مردم این استان در انتخابات این دوره بود، با این حال با توجه به گرم شدن بیشتر تنور انتخابات در جامعه به نظر می رسد در دور دوم انتخابات شاهد مشارکت بیشتری در این استان باشیم.

در انتخابات دور اول ریاست جمهوری هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای در استان همدان تدارک دیده و کار جمع آوری آرای مردم را عهده دار بودند که به نظر می رسد در دور دوم نیز همین تعداد شعبه و صندوق در مکان های قبلی و از پیش تعیین شده مستقر شوند.

افراد واجد شرایط رای دهی برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در استان همدان یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۸۳ نفر است.

در استان همدان برخلاف نتایج کشوری سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رای پیشتاز شد و مسعود پزشکیان با کسب ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رای در جایگاه دوم قرار گرفت، ستادهای انتخاباتی هر دو نامزد در همدان تلاش می کنند تا آرای بیشتری را به سبد رای نامزدشان بیافزایند، این تلاش ها شامل برپایی گردهمایی ها و نشست ها و حضور فعالانه در فضای مجازی و همچنین نصب بنر و پلاکارد است.

انتخابات ریاست جمهوری در دیار الوند روی نقطه جوش

پیاده راه بوعلی و میدان امام، میعادگاه حامیان نامزدهای ریاست جمهوری در همدان

تمرکز ستادهای انتخاباتی نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برای تبلیغات محیطی بیشتر معطوف به مراکز شهر و نقاط پرتردد مانند میدان آرامگاه بوعلی، میدان امام خمینی(ره)، پیاده راه بوعلی، میدان شریعتی، میدان بعثت، خیابان مهدیه و نقاط گردشگری همچون بلوار ارم است و حجم زیادی از بنرها و پلاکاردهای حاوی تصاویر و شعارهای نامزدها در این مکان ها به چشم می خورد.

مکان گردهمایی و برنامه های ستادهای انتخاباتی در همدان نیز بیشتر معطوف به میدان امام خمینی(ره) و پیاده راه بوعلی است که شلوغ ترین نقاط این شهر به شمار می روند، این اقدام هوشمندانه ستادها موجب می شود تا علاوه بر حامیان و هواداران، نظر رهگذران نیز به برنامه ها و سخنرانی های ستادها جلب شود.

با وجود معرفی برنامه ها و شعارهای نامزدها در تلویزیون و فضای مجازی، هنوز هم عده ای منتظر برگزاری مناظرات بین سعید جلیلی و مسعود پزشکیان هستند تا روی انتخاب قطعی خود به اطمینان خاطر برسند.

انتخابات ریاست جمهوری در دیار الوند روی نقطه جوش

فضای مجازی، آوردگاه حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

علاوه بر گردهمایی ها و سفرهای تبلیغاتی، ستادهای انتخاباتی و حامیان آنان در فضای مجازی نیز سخت مشغول فعالیت هستند، نکته ای که در گروه ها و کانال های هواداری نامزدها به چشم می خورد این است که فعالان و مخاطبان بیشتر سعی به زیرسوال بردن گروه مقابل دارند و کمتر به برنامه ها و شعارهای نامزد مورد نظر خود اشاره می کنند، هرچند طرح این مطالب گاها به بحث و جدل های جالبی ختم می شود که در آن افراد تلاش می کنند تا نامزد و جریان مورد نظر خود را موفق و بدون ایراد نشان بدهند.

حامیان نامزدها در فضای مجازی نیز نظرسنجی های مختلفی را راه اندازی کرده اند که در نتایج آنها به سود نامزد موردنظرشان و به نظر می رسد نباید چندان به آنها اطمینان کرد.

اگرچه مقامات قضایی استان همدان تعداد تخلفات انتخاباتی در همدان را کمتر از انگشتان یک دست اعلام کردند اما به نظر می رسد با توجه به نحوه فعالیت برخی حامیان نامزدها در فضای مجازی و تلاش برای مخدوش سازی چهره نامزد رقیب، این میزان افزایش پیدا کند.

بازار داغ سفرهای انتخاباتی به همدان در آستانه دور دوم انتخابات

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، هیچ یک از نامزدها به همدان سفر نکردند و از چهره های ملی نیز تنها علی نیکزاد رییس ستاد انتخاباتی قالیباف به این استان سفر کرد با این وجود به نظر می رسد در این هفته دست کم چهره های ملی نزدیک به نامزدها سفرهای تبلیغاتی به دیار الوند داشته باشند، به عنوان نمونه علیرضا زاکانی امروز با هدف حمایت از سعید جلیلی در جمع هواداران این نامزد در ملایر و همدان حاضر می شود و مصطفی کواکبیان فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس نیز در گردهمایی حامیان پزشکیان در ستاد این نامزد حضور می یابد.

خبرها از ستاد مسعود پزشکیان در همدان نیز حاکی است که یک چهره ملی طی یک تا دو روز آینده به این استان سفر کرده و در گردهمایی بزرگ حامیان پزشکیان حاضر خواهد شد شد، البته احتمال سفر پزشکیان نیز به همدان وجود دارد که هنوز این مساله قطعی نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری در دیار الوند روی نقطه جوش

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار شد.

پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پانزدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha