صحرایی: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی تا پایان سال تحصیلی مدارس فعال باشند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پایگاه های تابستانه می‌توانند بستر یادگیری موثر فرزندان باشند، گفت: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی تا پایان سال تحصیلی فعال باشند و رسانه کمک کنند تا این فعالیت‌ها به والدین معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: امید سوخت حرکت به سوی آینده است و هدف از اوقات فراغت باید ایجاد شادابی در میان فرزندان برای حرکت به سوی آینده باشد.

وی افزود: شناخت هویت در میان دانش آموزان باید در برنامه‌های تابستانی مورد توجه قرار گیرد چرا که فرهنگ و هویت بسیار غنی داریم و باید فرهنگ ایثار، فداکاری، مهربانی، تلاش، احترام به والدین را به خوبی به فرزندان یاد داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تنوع و جذابیت در اقدامات فرهنگی برای تابستان مورد توجه قرار گیرد، امسال علاوه بر فعالیت آموزشی و پرورشی، فعالیت‌های مهارتی و آموزشی هم برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

صحرایی یادآور شد: در دولت سیزدهم شهید جمهور بهره گیری از همه ظرفیت‌ها مورد توجه بوده است، بنابراین از این فرصت برای افزایش مهارت دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دیدن داشته‌ها، پله ما برای بدست آوردن نداشتن‌ها هستند، بنابراین اگر بر اساس داشته‌ها به آینده بنگریم، همانند دیدن از بالای قله است اما دشمن می‌خواهد ما دائم بر نداشته‌ها تمرکز کنیم و این درحالیست که در همه کشورها کاستی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید برای آنچه داریم ارزش قائل شویم، بنابراین اردوهای پیشرفت و دیدن ارزش‌های کشور برای دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال 30 هزار پایگاه تابستانی  در سراسر کشور تدارک دیده است. شعار امسال برنامه های اوقات فراغت، «تربیت بدون توقف» در راستای رسیدن به مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha