تیم دادرس دختران استان زنجان به مسابقات کشوری اعزام‌ شد

زنجان - ایرنا - معاون امور جوانان جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان از اعزام تیم دادرس دختران استان به دوازدهمین مرحله کشوری المپیاد آماده ویژه خواهران خبر داد.

سمیه تقوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوازدهمین مرحله کشوری المپیاد آماده ویژه خواهران در اردوگاه مهر انزلی از ۱۱ تا ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با آیتم هایی همچون چادرزنی، آتشنشانی، احیای قلبی- ریوی، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ برگزار می شود و تیم های برتر به مرحله بعدی راه پیدا می کنند.

این مسوول گفت: طرح ملی دادرس با هدف آماده کردن دانش آموزان برای روزهای سخت در سراسر کشور ویژه دختران و پسران برگزار خواهد شد و دانش آموزان از آموزش های مورد نیاز در خصوص مقابله با بحران بهره مند می شوند.

تقوی اضافه کرد: تیم منتخب دختران در مسابقات استانی، از آموزشگاه دخترانه عصمت شهرستان طارم استان زنجان برای شرکت در مسابقات کشوری عازم اردوگاه مهر بندر انزلی شد.

وی گفت: پیش از این مرحله استانی این مسابقات در دو بخش دختران و پسران با حضور هفت تیم ۱۴ نفره از هفت شهرستان در هشت سرفصل عمومی و تخصصی از قبیل اسکان ‌اضطراری، پناه‌گیری و خروج ایمن، آتش نشانی، حمل ‌مصدوم، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل ‌بندی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی ریوی و خونریزی برگزار شده بود.

تقوی اضافه کرد: افزود: هدف از برگزاری این المپیاد، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی برای مقابله با حوادث و بلایاست.

جمعیت هلال احمر استان زنجان حدود ۲۵ هزار داوطلب دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha