نخستین اثر مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد+ صوت

تهران- قطعه موسیقی «هستی» با اشعاری از مولانا و بایزید بسطامی و خوانندگی مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، قطعه موسیقی «هستی» از آلبوم «اکستازی» (وجد) با اشعاری از مولانا و مولانا و بایزید بسطامی با آهنگسازی و تنظیم ارکستراسیون سامی یوسف (خواننده، آهنگساز، ایرانی-بریتانیایی) و خوانندگی مشترک او و همایون شجریان (خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی) به زبان‌های عربی و فارسی منتشر شد و از طریق پلتفرم‌های داخلی و بین‌المللی موسیقی قابل دسترسی است.

سامی یوسف پنج روز گذشته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از انتشار یک قطعه موسیقی جدید با همکاری همایون شجریان خبر داده و نوشته بود: «مفتخرم به اطلاع شما برسانم که اولین قطعه به نام «هستی» از آلبوم جدیدم «اکستازی» (وجد) در تاریخ ۱۱ تیر (دقیقا ۵ روز دیگر) منتشر خواهد شد. این اثر یک همکاری فوق العاده است که مطمئنم شما هم به اندازه ما از آن لذت خواهید برد.»

برای شنیدن قطعه موسیقی «هستی» اینجا مراجعه کنید.

یوسف پس از انتشار این قطعه موسیقی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «امروز مشتاقم که «هستی» را با شما به اشتراک بگذارم. این اولین انتشار از آلبوم آتی من به نام «وجد» است و در اولین همکاری ما، همایون شجریان بسیار درخشان حضور دارد. همه شما می‌دانید که وجد سال‌ها در حال ساخت است، و وقتی «هستی» را بشنوید، دلیل آن را خواهید فهمید. من این کار را از الهام از آن، تا آهنگسازی، ارکستراسیون و تنظیم، توسعه دادم. در حین آهنگسازی صدای همایون شجریان را برای قسمت فارسی شنیدم. می‌دانستم که باید توسط او اجرا شود و هیچ کس دیگری.

«هستی» بیش از ۱۰۰ نوازنده از چهار قاره را با نوازندگان چیره دست در ۳۰ ساز سنتی مختلف به نمایش می‌گذارد. صداهای غنی ۲ گروه کُر از هند و مراکش و یک بخش زهی فیلارمونیک از اروپا را خواهید شنید که عنصر کلاسیک غربی را به کار اضافه می‌کند. نتیجه یک تولید بی‌نظیر، زنده و تمام آکوستیک است که دید من را کاملاً به تصویر می‌کشد. «هستی» یک سفر عرفانی است، هم از نظر موسیقی و هم از نظر غزل. اشعار برگرفته از خرد بی‌زمان مولانا و بایزید بسطامی، باز شدن مسیر درونی را روایت می‌کنند، همان مسیری که توسط موسیقی برانگیخته می‌شود. از همه کسانی که در تحقق آن سهیم بودند صمیمانه تشکر می‌کنم.

ما در این سفر موسیقی راه طولانی را باهم پیموده‌ایم و من خوشحالم که با انتشار «هستی»، اکنون می‌توانید قدم بعدی در این مسیر را با من تجربه کنید.»

یوسف و شجریان خردادماه امسال عکسی مشترک در کنار یکدیگر منتشر کردند که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر همکاری مشترک این دو هنرمند مطرح شد.

نخستین اثر مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد+ صوت

سیامک رادمنش با نام هنری سامی یوسف، خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده ایرانی-بریتانیایی است که در ترانه‌هایش به مضامین معنوی می‌پردازد. وی فرزند بابک رادمنش آهنگساز و ترانه‌سرای ایرانی است.

سامی یوسف معتقد به بین‌الملل‌گرایی اسلامی است. او از سوی مجله تایم آمریکا به عنوان «بزرگترین ستاره پاپ اسلام» و از سوی مجله گاردین انگلستان «ستاره پاپ مقدس» معرفی شده ‌است.

وی به زبان‌های انگلیسی، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی، کردی سورانی، فارسی، اردو، مالایی و عربی و هندی و فارسی ترانه‌هایی خوانده ‌است. آلبوم‌های «المعلم»، «امت من»، «هر جا که هستی»، «سلام»، «مرکز»، «ترانه های راه» و «برکت» و تک‌آهنگ‌های و «هزاران بار»، «فلسطین جاویدان»، «هرگز فراموش نکن» و «فراموشی» از آثار این هنرمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha