۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85525700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85525700
هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار نارنجی شماره ۱۰ از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در بیشتر مناطق این استان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل از صبح روز سه‌شنبه (۱۲ تیر) تا اواخر این روز سامانه بارشی در مناطقی از استان اردبیل فعال شده و مردم شاهد ناپایداری‌های محلی خواهند بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب) و وقوع تگرگ بویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان و بخش‌هایی از شهرستان‌های گرمی و انگوت خبر داده است.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کوه‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله رخدادهای احتمالی فعالیت این سامانه اعلام شده است.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت و اجتناب از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha