۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85525775
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق در کیش به اوج خود رسید/ کیشوندان صرفه جویی کنند

کیش- ایرنا- سرپرست شرکت آب و برق کیش با اشاره به رسیدن مصرف برق در جزیره به اوج خود گفت: روزانه ۱۸۰ مگاوات برق در این شرکت تولید و به مصرف می‌رسد که لازم است کیشوندان صرفه جویی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سجاد نصرتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ساعات اوج مصرف برق در کیش را از ۱۱ تا ۱۸ عنوان کرد و افزود: در ساعات اوج مصرف، حداکثر میزان برق از نیروگاه‌ها دریافت می‌شود و از سویی نیز به دلیل افزایش دما راندمان واحدهای نیروگاهی کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: چنان چه هریک از مشترکین به نوبه خود فقط یک لامپ اضافی را خاموش کنند، میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد و همچنین استفاده نکردن از لوازم برقی غیر ضروری در ساعات پیک بار امری مهم می‌باشد.

سرپرست شرکت آب و برق کیش عمده‌ترین مصارف برق در فصل تابستان را ناشی از کولرهای گازی دانست و بیان کرد: با تنظیم اسپلیت روی دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و بالاتر، بیش از ۲۰ درصد در مصرف برق کولر صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با خاموش کردن یکی از کولرهای گازی در منزل، میتوان میزان مصرف برق را تا ۳۰ درصد کاهش داد، اضافه کرد: با سرویس به‌موقع کندانسور کولر گازی و شست و شوی مستمر فیلترها و شبکه داخلی کولر گازی نیز به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف برق کولر صرفه جویی می‌شود.

نصرتیان از کیشوندان خواست تا هنگام خروج از محل کار لامپ‌های اضافی را خاموش کنند و افزود: تنظیم نرم افزاری کامپیوترها در حالت آماده باش، قرار ندادن بخچال‌های ویترینی در معرض نور مستقیم خورشید، استفاده از لامپ های کم مصرف و توجه به برچسب انرژی لوازم خانگی در هنگام خرید از دیگر مواردی است که با رعایت آن‌ها می‌توان در مصرف برق صرفه جویی کرد.

سرپرست شرکت آب و برق کیش اعلام کرد که کیشوندان حوادث و مشکلات خود در رابطه با برق و آب را به شماره تلفن ۰۷۶۴۴۰۷۰۰۰۰ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha