اجرای چهارهزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی در راههای همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای چهارهزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در راههای استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهرداد آهکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بسزای ایمن سازی حریم راهها در کاهش حوادث رانندگی افزود: بیشتر حوادث جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

وی افزود: ایمن سازی حریم راه باعث ایجاد محیط عاری از موانع در حاشیه جاده می شود که در صورت خروج ناگهانی و عمدی خودرو از جاده، راه با حاشیه ایمن بخشنده بوده و از وقوع تصادفات ناگوار پیشگیری می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای همدان بیان کرد: سه ماهه نخست امسال پنج نقطه حادثه خیز در مسیرهای استان رفع شده که تا پایان سال به ۲۰ نقطه می رسد.

آهکی با تاکید بر اهمیت حفظ، نگهداری و ایمن سازی حریم راهها گفت: حفظ و صیانت از حریم راهها جزء خط قرمز راهداری محسوب می شود و در این راستا از ابتدای سال جاری با ۸۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز، دسترسی های غیرمجاز و عبور تاسیسات برخورد قانونی شده است.

وی گفت: بهار امسال افزون بر ‌پنج هزار و ۶۰۰ تابلو و علائم، ۴۶۸ مورد خاکریزی نقاط پرتگاهی، سه کیلومتر نیوجرسی، ‌پنج کیلومتر روشنایی، ۸۱ مورد ترانشه برداری، ۹۸ مورد پاکسازی پارکینگ حاشیه راه در سطح راههای استان همدان اجرا و نصب شده است.

استان همدان حدود پنج هزار کیلومتر انواع راه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha