امام جمعه: یزدی‌ها در احیای عید مباهله پیشگام باشند + فیلم

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عید مباهله در تاریخ اسلام از اهمیت خاص برخوردار است و یزدی‌ها باید در احیای آن در کشور پیشگام باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله "محمدرضا ناصری" روز دوشنبه در دیدار گروهی از اساتید حوزه و کارشناسان فرهنگی، تبلیغی یزد افزود: روز مباهله در تاریخ اسلام سندی مهم بر حقانیت اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) است و باید از آن مانند سایر اعیاد تجلیل شود.

وی بر اهمیت احیای مناسبت‌های مختلف قمری به خصوص عید مباهله و همچنین تبیین آن برای مردم و نسل جوان توسط روحانیون و اساتید حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

امام جمعه یزد به اهمیت تبیین سیره ائمه هدی (ع) و حضرت علی (ع) در جامعه به عنوان ماموریت اصلی مبلغان دینی تاکید کرد و گفت: به رغم اهمیت موضوع روز مباهله هنوز به آن در جامعه پرداخته نشده است.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با تبریک روز مباهله گفت: باید یزدی‌ها در احیای سنت‌های الهی پیشگام باشند و الگویی برای سایر مناطق که اهمیت ویژه دارد.

حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی " افزود: تبیین اعیاد مختلف و روز مباهله و انجام امور تبلیغی و فرهنگی در این حوزه اهمیت دارد و باید همگان احساس تکلیف کنند.

وی گفت: یکی از راه‌های تحقق جهاد تبیین در کشور پرداختن به عید مباهله و آشنا کردن مردم و نسل جوان در این موضوع مهم اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد از اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی و بصیرتی در بزرگداشت روز مباهله در مناطق مختلف استان خبر داد و شامل شب شعر، مسابقات فرهنگی و هنری، جلسات پرسش و پاسخ و نشست‌های بصیرتی است.

رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص) پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند.

هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر اکرم(ص) با عزیزترین کسانش یعنی (حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که حضرت محمد(ص) اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده‌اش را به خطر نمی‌انداخت لذا پس از مباهله کناره گرفتند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha