مسیر هموار امامی برای فتح پاریس

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبر: 85525962
مسیر هموار امامی برای فتح پاریس

تهران- ایرنا- غیبت ۲ مدعی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک پاریس، شانس نماینده ایران را برای رسیدن به مدال هموار کرده است.

گزارش ایرنا، یونس امامی را با ۲ مدال برنز در مسابقات جهانی می‌شناسند اما وی اکنون پا را از تورنمنت جهانی فراتر گذاشته و با غلبه بر رقیبان داخلی و حریفان خارجی سهمیه وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک را برای ایران قطعی کرده است. امامی که از استان لرستان و بخش کاکاوند شهرستان دلفان به کشتی ایران معرفی شده اکنون زیر نظر هیات کشتی استان تهران فعالیت دارد و به عنوان نماینده این استان به پاریس اعزام خواهد شد.

امامی افزون بر ۲ برنز جهانی، مدال طلای بازی‌های آسیایی، مدال طلا و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد. او در مسابقات کشتی قهرمانی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ جهان در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور داشت و در سال ۲۰۲۲ به مدال برنز رسید اما در مسابقات سال ۲۰۲۳ از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مسیر هموار شیر کاکاوند برای فتح پاریس

امامی در بلگراد ابتدا به زائور بک سیداکوف باخت و در شانس مجدد نیز برابر ختاک تسابالوف شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. حذف امامی از مسابقات موجب شد تا کار سهمیه کشتی ایران در این وزن به پیکارهای انتخابی المپیک در قرقیزستان کشیده شود که در فروردین ماه امسال در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان موفق شد با اقتدار سهمیه بگیرد.

وزن ۷۴ کیلوگرم از اوزان شلوغی است که با حضور قهرمانان جهان و المپیک، کار را برای هر مدعی سخت می‌کند با این وجود در المپیک پاریس به دلیل غیبت تعدادی از قهرمانان جهان و المپیک این وزن از شرایط متفاوتی برخوردار است.

مسیر هموار شیر کاکاوند برای فتح پاریس

زائوربک سیداکوف مدعی اول این وزن به خاطر مسائل ناشی از جنگ اوکراین حذف شد. با حذف این روس بسیاری از کارشناسان باور داشتند که ختاک تسابالوف و کایل دیک مدعی اول این وزن خواهند بود. اما اکنون اخبار غیر رسمی حکایت از حذف تسابالوف به خاطر مصدومیت دارد. اخباری که در صورت تایید می‌تواند قرعه شانس امامی باشد زیرا امامی در جهانی بلگراد به این ۲ کشتی‌گیر باخت و حذف شد.

گفته می‌شود مسئولان فدراسیون کشتی صربستان علی ارسلان را جایگزین تاسابالوف در وزن ۷۴ کیلوگرم کرده‌اند.

مسیر هموار شیر کاکاوند برای فتح پاریس

دیگر عنوان‌دار حذف شده این دسته محمدحبیب قاضی‌ماگمدوف از بلاروس دارنده مدال نقره المپیک است که مانند سیداکوف به خاطر مسائل سیاسی و حواشی جنگ اوکراین حذف شد. با حذف سیداکوف و قاضی‌ماگمدوف،۲ سهمیه این وزن به کشتی‌گیران ایتالیا و چین داده شد.

گفته می‌شود فرانک چامیزو از ایتالیا بعد از حواشی فراوان مسابقات گزینشی المپیک در جمهوری آذربایجان بار دیگر در المپیک حضور خواهد داشت.

کایل دیک دارنده سه طلا، یک نقره و یک برنز جهان و برنز المپیک (آمریکا)، تیموراز سالکازانوف دارنده ۲ نقره و یک برنز جهان (اسلواکی)، چرمان والیف (آلبانی)، ویکتور راسادین (تاجیکستان)، جمال‌اُف (ازبکستان)، توران بایراموف (جمهوری آذربایجان) و دایچی تاکاتانی دارنده برنز جهان (ژاپن) و فرانک چامیزو (ایتالیا) مدعیانی هستند که بر سر عنوان قهرمانی المپیک، یونس امامی نماینده کشورمان جدال سختی با آنها خواهد داشت.

اگر یونس امامی به عنوان نماینده و پرچمدار کشتی ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم بتواند از غیبت بزرگان این رشته در المپیک استفاده کند بی‌تردید پسر کاکاوندی ورزش ایران به یکی از تاریخ‌سازان کشتی تبدیل خواهد شد و نامش در تالار مشاهیر ورزش ایران و مدال‌آوران ادوار المپیک قرار خواهد گرفت.

البته از دیگر غایبان نامدار این وزن می‌توان به جردن باروز، بکزاد عبدالرحمانوف (ازبکستان)، سونیر دمیرتاش (ترکیه) و آوتاندیل کنچاتزه (گرجستان) اشاره کرد که به دلیل باخت در انتخابی و عدم موفقیت در کسب سهمیه، المپیک پاریس را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha